• AMJP

Bf Augusti 2015

Hej tjejer! 

Jag är gärna med er! Jag plussade i måndags men jag visste i princip om graviditeten dagen efter ägglossning, sjukt jag vet men jag kände verkligen det. 

Av en rad anledningar (mycket ekonomi) kunde vi inte behålla när vi var gravida förra sommaren så vi valde att avbryta men nu har vi hus och fast jobb så vi började försöka igen i augusti i år. Som sagt, dagen efter ÄL fick jag direkt ömma bröst och molvärk. Kan säga att det var en låååång väntan på BIM så att jag kunde få ett positivt resultat! Idag är jag 5+5 :)

Bor utanför Kristianstad och detta är första barnet för oss. Vill gärna vara med i FB-gruppen men väntar lite till, min svärmor snokar nämligen i alla och då vågar jag inte eftersom jag alltid är inloggad på FB . . .

• AMJP

Glömde ju... om det stämmer med min uträkning så kommer Junior runt den 10e Augusti :)

• AMJP
    Sserena86 skrev 2014-12-06 09:56:13 följande:
    Hej.. Jag är så dålig på hur man räknar graviditetsveckorna, men min gravidapp säger att jag är i v. 4+3 och jag är beräknad 11:e Augusti. Hur kan det vara så stor skillnad på gravveckor mellan oss när vi har bf så nära varandra?
    Min "beräkning" är också enligt de appar jag har på telefonen samt den man kan fylla i här på FL. Tror det kan ha att göra med dagarna mellan ÄL och mens eftersom man räknar ända ifrån sista mensens första dag och fram till IDAG. Hoppas du förstår hur jag menar :)
  • AMJP
    AMJP skrev 2014-12-06 10:07:58 följande:
    Min "beräkning" är också enligt de appar jag har på telefonen samt den man kan fylla i här på FL. Tror det kan ha att göra med dagarna mellan ÄL och mens eftersom man räknar ända ifrån sista mensens första dag och fram till IDAG. Hoppas du förstår hur jag menar :)
    Nej nu har det helt slått slint, jag skrev så klart fel förut, jag är ju så klart också 4+5 idag! Varit lite trött på sistone... :) Får lite olika resultat enligt olika appar men tidigast 10 augusti. Får väl se vad BM säger när jag kommer dit! 
  • AMJP
    Sserena86 skrev 2014-12-06 10:17:04 följande:
    Ok :) då hänger jag med! Två dagar kan det ju säkert diffa men en hel vecka lät lite mycket.. Åh, ska inte till barnmorskan förrän 7:e januari. Känns som en hel evighet dit..
    Jag har inte ens kontaktat BM. Väntar på att det ska sjunka in på riktigt hos mig och sambon först :) 

Är det hälsosamtal ni ska ha då eller? Jag har lite dålig koll på det där...
  • AMJP

Fastän detta är första barnet för mig känner jag ingen brådska med att ringa BM. Mycket går ju att läsa sig till på nätet och man förstår ju att man bör tänka mer på vad man äter när man är gravid. Tycker att vecka fem är tidigt, har ju dessutom bara vetat om det i några dagar själv. 

Jag tror jag väntar till vecka nio eller tio, tror det är rätt vanligt här nere i Skåne :)

• AMJP
    linaug skrev 2014-12-06 23:15:55 följande:

Jag tänkte också vänta någon vecka till innan jag ringer. Mest för att jag känner mig så himla "o-gravid". Har knappt symptom alls, bara ytterst ömma bröstvårtor och några minuters molvärk på kvällarna... Så tänkte ta ett test innan jul igen och har veckorna ökat så tänkte jag att jag ringer då. Är så orolig för att det inte ska bli någon liten för oss till sommaren...

Kan ju bara gå på det jag hört men de säger ju att alla graviditeter är olika. Min väninna visste inte ens om att hon var gravid. Det var hennes tandläkare som frågade henne innan de skulle fotografera om hon var gravid som hon kom på att hon inte haft mens på ett tag. Hon hade inga symtom alls men visst var hon gravid! 

Själv har jag som sagt (fastän de säger att det är fysiskt omöjligt) haft ömma bröst och molvärk sedan dagen efter ÄL. Är dock mkt känslig som person fysiskt och kände direkt igen symtom från förra året då jag var gravid men avslutade. Hade dock gärna bytt med dig då jag ibland vaknar av molvärken! 
  • AMJP
    Lilo skrev 2014-12-11 20:39:57 följande:
    Frusen är jag med! Har bara inte tänk så långt som att det kan höra ihop med graviditeten!

Har sovit fullt påklädd m fleece under täcket i en vecka nu!
    Jag med! Sover med tubsockar som går upp till knäna, pyjamas, täcke och stor varm filt! Ibland sover jag med innetofflorna också och en extra filt. Helt sjukt egentligen :)
  • AMJP

Var med om något skrämmande i onsdags . . . Vaknade riktigt tidigt av att jag hade asont på höger sida, liksom över höger äggstock. Visste inte vad jag skulle göra och det var så tidigt på morgonen så jag tog två st 665mg Alvedon och la mig igen, smärtan satt dock i och lättade inte alls trots tabletterna. Efter ca en timme försvann smärtan och jag somnade om bara för att vakna innan åtta med samma smärta, på samma ställe! Ringde Gyn på sjukhuset men deras akuttider var slut och hon sa bara ÅK TILL AKUTEN NU! Mådde så jäkla dåligt och hade så ont att jag kräktes av smärtan, var tvungen att ha en spann med mig in till sjukan... 

Kom in och blev undersökt genom ultraljud men hon kunde inte se något specifikt förutom att jag hade vätska i livmodern samt en cysta på ca 1,5 cm på vänster sida medans vätskan var på höger sida. Hon trodde att det var en cysta som spruckit och därav smärtan. Tyvärr kunde hon inte se något foster eftersom jag bara är i vecka 5 men vi kunde se en liten svart rundning som var klar inuti som hon trodde kunde vara ett eventuellt foster... Självklart tänker ju jag att det är ett utomkveds, men det har inte kommit något blod så det talar emot, men man vet ju aldrig... 

Varit och lämnat blodprov idag som hon ska kolla på på måndag för att se om mina graviditetshormoner stiger som de ska. Verkar som jag måste lämna lite fler prover framöver för hon vill följa mitt "fall". Vilket ju är bra. Vågar knappt tänka på det hela men det är svårt eftersom jag nu är öm typ överallt där hon var och klämde. Det enda jag kan göra nu är att vänta. Sjukt jobbigt! 

Någon som varit med om något liknande?! 

• AMJP

Läkaren ringde nu... mina hormoner var samma som i onsdags så hon tror att jag fått ett missfall... ska dit och bli undersökt på tisdag. TRE dagar till. Fy fan säger jag bara. Jag har inte varit så här ledsen på riktigt länge.... :(

• AMJP

Ja och det är ju svårt att inte tänka på det eftersom jag har såna tydliga symtom med jätteömma bröst och molvärk... Bara att avvakta, IGEN.

• AMJP
    Lilo skrev 2014-12-12 17:21:15 följande:
    Åh nej! :( 
    Bamsekram till dig!! Hjärta
    Tack! Kram
Svar på tråden Bf Augusti 2015