• Dalatös

Bf Augusti 2015

Hoppas gärna in! Plussade i helgen med barn nummer två efter IVF. Storesyster blir 2 i februari och nästa (om allt går som det ska) är beräknat till 7 augusti 2015 :)
    Jag har molvärk, känner brösten ibland och märkte i morse att illamåendet ligger lite och lurar.. 

• Dalatös

familjenl: Jag skriver gärna här :) Hur går det för er alla än så länge? Jag drömmer de konstigaste drömmarna, det börjar alltid med missfall sen spårar det ur till något tvistat scenario.. heljobbigt!!! Hur har Ni det med drömmarna?

• Dalatös

Ja usch.. Visst är man nojjig, jag tog ett digitalt test igår bara för att få se så att det faktiskt är något därinne och det stod gravid 3+ så det är väl bra.. men jag nojjar likt förbannat ;) 

Känner en hel del molvärk idag dock, så någonting händer ju i iallafall. Längtar tills riktiga magen kommer, nu känner jag mig bara plufsig.. Även om jag tänkt hålla det hemligt på jobbet till slutet av februari så känner man sig ju så vacker med bebismagen.. :)

• Dalatös

vi har förresten berättat för närmaste familj, resten får vänta till vecka 13-15..

• Dalatös

Hej på Er, ser att några är oroliga för hur jobbet ska mottaga den roliga nyheten. Jag har själv varit arbetsgivare och chef i flera år och jag tror faktiskt många oroar sig i onödan. Anställer man en man eller kvinna i fertil ålder så är det sådant som händer. Det vet alla arbetgivare om och det har de redan tagit ställning till under rekryteringsprocessen. Visst det finns vissa arbetsgivare som till och med frågar på en intervju hur familjesituationen ser ut, men vill Ni ens ha dem som arbetsgivare? Hade Ni redan fått Era barn så hade det tillkommit en del VAB dagar, hade Ni väntat ett par år, så vet Ni inte alls hur situationen på företaget ser ut, det kan vara på nedgång och Ert kompetensbortfall kan vara mycket mer olägligt än vad det är nu o.s.v. 
    GLÄDS! Fira jobbet och bebben och njut av att ha både ett pyre och jobb ;)

Svar på tråden Bf Augusti 2015