Inlägg från: Chasingdreams |Visa alla inlägg
  • Chasingdreams

Bf Augusti 2015

Hej!

Här är en till som äntligen plussat. Det dröjde 1,5 år och tog 2 ivf-försök, men nu är jag GRAVID. Beräknat datum är 15:e augusti. Det är vårt andra barn. Vi har en son som är född i oktober 2011. Han blev till på första försöket. Nu är jag så lycklig över att han kommer få ett augustisyskon om allt går som det ska. Jag hänger gärna med er nu :).

• Chasingdreams

Jag har också fått lergigan comp utskrivet. Hade tidigare lergigan 25, men blev bara supertrött av dem och mådde illa. Compen har gett mig mer ork, men hade svårt att sova i natt och tog därför lergigan 25 vilket läkaren okejat. Tycker också att compen är bättre mot illamåendet. Upplevde dock övergående huvudvärk första dagen. Idag känner jag mig trött trots compen, men det kanske beror på dålig sömn. Är så trött på att må illa och vara sjukskriven :(.

• Chasingdreams
    stjärnasomärdin skrev 2015-01-18 08:14:10 följande:

Tidigare har alla haft tillgång till KUB i vårt landsting. Från årsskiftet är möjligheten borta med anledning av brist på barnmorskor. Däremot betalar landstinget för genomförande på annan ort. Vi kommer göra det. Jag vill veta alla fakta jag har möjlighet att veta inför bebis ankomst! Hoppas vi får en tid bara.

Det låter som att du också bor i Värmland :). I alla fall är det samma här. Jag lyckades få tid i Örebro. Det var dock svårt att få trots att jag ringde flera veckor före. Hoppas du får en tid :).
  • Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-25 15:31:44 följande:

Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.

Vi har också gjort ivf och bor i Värmland. Som du skriver är det inga extrakontroller alls. Vi hade dock tur och fick en kub tid i Örebro, men jag vet många andra som fått besked att det inte funnits tider. Det känns ju så surt att de nya kubreglerna infördes 15/1. Om vi hade lyckats på vår första ivf hade vi liksom haft rätt till kub här... Hoppas allt går bra för er!
  • Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-01-25 17:28:48 följande:

Åh vad kul att höra någon mer som bor häromkring, hur har det gått för er? Vilken vecka är du i? Jag skrev till Charlotta kliniken i Karlstad, om man kunde få göra KUB hos hos dom, men antagligen får man inte det. Har kompisar som bor i Säffle, där är det en privat vårdcentral, Svea vårdcentral, där får alla göra KUB gratis i Karlstad. Vet en tjej som är 25, hon ska göra KUB i Karlstad snart. Otroligt orättvist. Varför får dom och inte vi liksom. Har varken tid eller lust att åka till Örebro igen, tar en hel dag bara att åka.

Jag gick in i vecka 12 idag. Har BF 15/8. Hittills har allt flutit på förutom att jag behövt vara sjukskriven pga kraftigt illamående. Jag tror inte heller att Charlottamottagningen utför kub. Vi fick distansstimulering via dem, men sen när jag blev gravid ville de inte hjälpa till med ultraljud, eftersom jag blev gravid på frysförsöket. Gjorde ni också ivf i Örebro? Jag försöker tänka att det är sista gången vi behöver åka nu. RUL får vi ju göra här i a f :)
  • Chasingdreams
    Agnesmaria skrev 2015-01-29 14:44:24 följande:

Hej alla ! Har inte varit in här på ett bra tag pga att jag mått så sjukt dåligt! Mår illa konstant och kräks :( HOPPAS detta vänder snart :/ har inskrivning imorgon iaf :) någon mer som mår dåligt? Känner att jag inte ens klarar av mitt vanliga liv :( fruktansvärt jobbigt!!

Jag mår också hemskt illa. Är i vecka 12 nu. Tar lergigan 25 och lergigan comp dagligen, men kräks ändå... Har varit sjukskriven i en månad nu, fick nyss förlängt två veckor till. Med sonen blev illamåendet något bättre i vecka 14, även om jag kräktes till vecka 18. Hoppas det vänder för dig snart!
  • Chasingdreams

Här är det en till pojke. Vi fick se en pigg och fin lillebror på RUL idag. Nu är det bara att vänja sig vid att jag blir en pojkmamma :) Efter en besvärlig graviditet och ivf är vi väldigt lyckliga med våra två.

• Chasingdreams
    Queenxiter skrev 2015-03-19 16:45:59 följande:

Hur många IVF:are har vi har i tråden? Jag har hört av en kompis att det är vanligare att det blir pojkar av IVF bebisar något om att dom snabba spermierna kommer in i ägget först. Vore kul att se nån statistik på det.

Jag har för mig att jag sett siffror på att det är ca 53% pojkar vid vanlig ivf. Vid icsi (där spermien injiceras i ägget) är det ungefär 50% pojkar. Bebisar som blir till på vanligt vis är ca 51% pojkar. Vi gjorde icsi och väntar en pojke. Väntar du också en pojke?
Svar på tråden Bf Augusti 2015