Inlägg från: malintherese01 |Visa alla inlägg
  • malintherese01

Bf Augusti 2015

Jag hakar på här :) är beräknad 2 Augusti nu, efter två missfall på raken :) 
    Ingen i skaraborg? :)

• malintherese01

Hej

Sara H skrev 2014-12-01 18:27:29 följande:

Jag bor i Skaraborg!

Åh så trevligt med någon mer :)

Vilken vecka är du i? :)
  • malintherese01
    Sara H skrev 2014-12-02 10:42:28 följande:

Ja, vi är hyfsat nyinflyttade dessutom så det är alltid kul att lära känna andra!

Jag är i v 5 (4+3 idag). Hur långt gången är du?

Häng på i FB-gruppen vettja, full action där!

Jag är lite nervös att andra ska se att jag är med där? Det är princip ingen som vet om detta än och så vill vi fortsätta ha det ;)

Jag är på vecka 5+1 idag :)
  • malintherese01

Hej!  Jag är beräknad den 4 Augusti... Har de börjat synas på er än? :) 
    Jag är nu i vecka 14+5, och tycker att magen är snäppet större, men vet inte om jag inbilar mig :)

• malintherese01
    gabriellap skrev 2015-02-01 14:29:17 följande:

På mig har det börjat synas :) men du kan väl inte vara i 14+5 om du har bf 4 aug förresten?

13+4 ! sorry hehe... Blev helt fel siffror. 
    Hur långt gången är du? 
    På kvällen är jag riktigt svullen, då ser jag verkligen tjockis ut, men sedan på morgonen är den inte alls lika stor. 
  • malintherese01

Ja detta är mitt andra barn också, men är snart 9 år sedan sist :P 

Okej, men då är de säkert inte inbillning, då är de en liten kula där ;)

• malintherese01
    Sommar15 skrev 2015-02-01 15:19:35 följande:

Jag är 11+4 idag, 3e graviditeten men första barnet och jag har en liten kula längst ner som inte försvinner, även om den värsta svullnaden har lagt sig nu. Har tydligen moderkakan i framvägg vilket kan ge större mage men tror snarare på att allt redan är uttänjt även om jag bara gått till v13 som längst tidigare, och lite svullet kvar också kanske.

Då håller jag tummarna för att magen får fortsätta växa denna gång! 
    Vi har också haft 2 missfall på raken nu innan denna graviditet, så oron har inte riktigt lagt sig än. 
  • malintherese01
    Micka! skrev 2015-02-01 16:21:49 följande:

Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar

Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!

Åh har du redan kunnat känna, så pass tidigt?? Oj vad jag längtar efter att de ska börja kännas! :)
  • malintherese01
    Sommar15 skrev 2015-02-01 19:47:00 följande:
    Tack! Håller tummarna för oss båda! Men har sett bebisen senast i fredags på ul, då allt såg bra ut, så jag börjar kunna slappna av lite grann och tro att detta kommer gå vägen!
    Åh vad skönt!  Jag gjorde tidigt VUL i vecka 8 och då var de en sprattlade liten krabat där inne (stensäker på att de är en pojk hehe) , så jag hoppas ju att de fortfarande mår bra! 

Dock har alla mina symptom försvunnit, och de gör mig ju väldigt nojig.. men min barnmorska sa att de var helt normalt :)
  • malintherese01
    Sommar15 skrev 2015-02-01 19:59:52 följande:
    Mina symptom är nästan borta de med, det i kombination med blödning gjorde att jag trodde det värsta o fick tid för ul, men fick se en sprattlade liten bebis! Så det är normalt :) men med tanke på vår bakgrund inte så konstigt att man oroar sig. Din lille krabat ligger säkert där inne och tjockar på sig den med :)
    Ja de hoppas jag ju innerligt. Nu måste jag vänta till vår ultraljuds-tid.. är ca 5 veckor kvar, och de känns ju dom en evighet :P 
  • malintherese01
    familjenl skrev 2015-02-01 21:11:24 följande:
    Åh så fantastiskt att få känna rörelser redan! :) längtar tills jag känner bebisen oxå. Nu är det bara lite diffusa känningar som lika gärna kan vara tarmarna.

En fråga, känner ni livmodern lättast när ni sitter, står eller ligger ner? Jag har lite svårt att hitta kanten nämligen.. Har oxå kort överkropp så efter att ha läst ditt inlägg så funderar jag på om livmodern ligger högre än jag trott.
    Får jag fråga hur långt gången du är? :)

Och jag undrar också över det där med livmordern, fast jag fattar inte alls hur jag ska känna den överhuvudtaget? hehe.. visste inte ens att jag KUNDE känna den? :)
  • malintherese01
    Cvs skrev 2015-02-01 21:25:08 följande:
    Samma här! Hur vet man vad man letar efter?haha
    Hur känns det? Nu blev jag ivrig att känna på magen:)
    Jag är precis lika undrande hehe :)
  • malintherese01
    Micka! skrev 2015-02-01 21:40:45 följande:

På morgonen när man vaknat och inte hunnit till toa, (urinblåsan trycker upp livmodern när den är full) så är det lättast att känna, börja känna vid blygdbenet och fram till naveln ungefär, där slutar min på morgonen! Känns som en bulle som sluttar mot naveln, typ!!!

Rörelsena känns som sprattel, fladder och pågår i flera minuter...olikt mot tarmarna som bubblar mer....har känt mot urinblåsan och lite åt sidorna, känns bäst på kvällen när allt är tyst och stilla runtomkring! Känner tydligast när jag ligger på sidan. ...

Hopps ni andra känner bebisrörelser snart också så mysigt!!!!

Tack! Det ska jag testa :) 
    Hur hårt ska man känna/trycka? Eller behövs nästan inget tryck alls? :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015