Bf Augusti 2015
Jag hakar på här :) är beräknad 2 Augusti nu, efter två missfall på raken :)
Ingen i skaraborg? :)
Jag hakar på här :) är beräknad 2 Augusti nu, efter två missfall på raken :)
Ingen i skaraborg? :)
Hej
Jag bor i Skaraborg!
Ja, vi är hyfsat nyinflyttade dessutom så det är alltid kul att lära känna andra!
Jag är i v 5 (4+3 idag). Hur långt gången är du?
Häng på i FB-gruppen vettja, full action där!
Jag har inskrivningssamtal vecka 8 :)
Hej! Jag är beräknad den 4 Augusti... Har de börjat synas på er än? :)
Jag är nu i vecka 14+5, och tycker att magen är snäppet större, men vet inte om jag inbilar mig :)
På mig har det börjat synas :) men du kan väl inte vara i 14+5 om du har bf 4 aug förresten?
Ja detta är mitt andra barn också, men är snart 9 år sedan sist :P
Okej, men då är de säkert inte inbillning, då är de en liten kula där ;)
Jag är 11+4 idag, 3e graviditeten men första barnet och jag har en liten kula längst ner som inte försvinner, även om den värsta svullnaden har lagt sig nu. Har tydligen moderkakan i framvägg vilket kan ge större mage men tror snarare på att allt redan är uttänjt även om jag bara gått till v13 som längst tidigare, och lite svullet kvar också kanske.
Är i v. 13+1 idag, och jag ser verkligen gravid ut, känner livmodern ca 10 cm ovanför blygdbenet, när jag ligger på rygg! Har kort överkropp så då putar det mer ut...och så är det tredje barnet jag väntar
Var så sjukt orolig att det var nå tok i fredags, efter matförgiftning, nu har jag känt den lill* i magen, igår kväll. ..så härligt så glad!!!!
På morgonen när man vaknat och inte hunnit till toa, (urinblåsan trycker upp livmodern när den är full) så är det lättast att känna, börja känna vid blygdbenet och fram till naveln ungefär, där slutar min på morgonen! Känns som en bulle som sluttar mot naveln, typ!!!
Rörelsena känns som sprattel, fladder och pågår i flera minuter...olikt mot tarmarna som bubblar mer....har känt mot urinblåsan och lite åt sidorna, känns bäst på kvällen när allt är tyst och stilla runtomkring! Känner tydligast när jag ligger på sidan. ...
Hopps ni andra känner bebisrörelser snart också så mysigt!!!!
Någon som varit på ultraljud än och kollat kön? :)