Hur kan detta räknas som normalt!
Kan känna igen mig i det du skriver även om ditt låter värre då det inte blev någon sugklocka och inte riktigt lika allvarlig bristning.
Men dock tre dygns förlossning, krystade i tre timmar, förlorade som du 1,5 liter blod, moderkakan kom inte ut av sig själv utan två barnmorskor stod och hoppade på magen, de körde i mig en massa sprutor medan de sprang runt i panik för att stoppa blodflödet. Fick kateter eftersom jag hade typ 2 liter urin i blåsan jag inte kunde kissa ut när de var klara. Sprack mycket men på flera ställen istället för en stor spricka, tog dock lång tid att sy. Tog tre dagar innan jag kunde stödja på benen och flera veckor innan jag kunde gå någon längre strecka obehindrat.
När jag nu sökt hjälp hos aurora inför nästa förlossning så har också alla jag fått möta hittills sagt att "detta var ju en helt normal förlossning du hade tidigare" och "Ja men det gick ju bra förra gången så varför skulle det inte göra det nu?" och liknande. Känns inte jättekul att höra att det tydligen var normalt och rentav lyckat, för då är det väl just det man har att vänta sig igen.
Min misstanke är väl att de kallar allt som i slutändan inneburit att mamma och barn klarade sig utan permanenta fysiska/medicinska skador för "normalt" och "gick bra". Eventuella psykiska skador är skitsamma och likaså att man upplever sig ha problem med underlivet så länge inte vården håller med om att man har det...