Hur kan detta räknas som normalt!
Ibland kan man ju verkligen undra hur vissa läkare tänker! Min första förlossning för snart 9år sedan var en 2 dygn lång mardröm som inte slutade så himla bra för min del. Dottern föddes efter 4 timmar med krystvärkar och med sugklocka som släppte 9ggr innan hon var ute.Dessutom med yttre press från 2 bm. Jag tappade drygt 1 1/2liter blod och fick en grad 3 bristning och en lättare sf ruptur. Jag var fortfarande sängliggande 1 dygn efter förlossningen och fick blodtransfusioner pga farligt lågt hb. Dottern hade ett stort sår på huvudet efter sugklockan,så hon fick smärtstillande redan 3 timmar efter fl.Efter detta har jag fortfarande stora problem med underlivet och toalettbesöken. Så nu när vi ska ha vår andra dotter så var vi och träffade en förlossningsläkare för att få diskutera ett ev snitt. Då läser hon igenom journalen och säger att detta var en heeelt normal förlossning för en förstföderska. Ja jag kan ju säga att om detta är normalt skulle det nog inte finnas särskillt många barn här i världen. Hon skickade iaf iväg oss till aurora,men det jag hänger upp mig på är att hon var så himla arrogant och inte lyssnade på oss utan hon sa bara gång på gång att förra fl var helt normal. Är det verkligen så eller vad har ni andra för erfarenheter?!