• Forumvärd

Julstök: Har du börjat handla julklappar?

Julen närmar sig med stormsteg. Har du börjat handla julklappar redan eller är du som jag en av de svettiga stackarna som springer runt i affären dagen innan julafton?
    Dela gärna med dig av julklappstips och har du ingen aning om vad du ska köpa fråga i tråden
    Rösta och diskutera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?
  • ovea

Faktiskt klar åt min son sedan sedan av okt Drömmer (bl.a lego) skönt att slippa julhysterin... och idag kom sista beställningen åt svärfld och svägerskan..

• Rafael90

Jag har inte köpt några än, direkt. Däremot har jag stickat 5 par vantar och nästan ett par sockor som ska ges bort. Tänkte även göra julgodis eller bakverk och ge bort. Ska bara köpa en eller två julklappar, bland annat ett reflexhalsband till en hund.

• BigMami
    detkanskefunkar skrev 2014-11-20 11:22:04 följande:

Ja, eller i alla fall lite kallt och frostigt.

Ja precis! Nånting bara så det blir lite stämning
  • Påven Johanna
    pica pica skrev 2014-11-20 12:29:54 följande:

Vi skippar julklapparna i år, känns skönt på så många sätt! Firar jul här hemma med min man, min mamma och min mans dotter. Och vi alla tycker bara det är skönt att slippa jaga julklappar. Vi fokuserar på att ha trevligt tillsammans och fixa med och äta god mat Glad

Tycker din mans dotter är det är skönt att slippa julklappar? Är hon vuxen då, eller vad beror det på?

Jag är inte alls klar med julklapparna, har endast införskaffat några av dem. Men jag är ingen person som handlar dagen innan julafton, jag brukar vara färdig i god tid. God tid för mig är inte i september dock, då har jag ingen lust att ägna mig julklappar. Till och med november är i tidigaste laget för min del, men det var tvunget just för de få saker jag inhandlat. 
  • MEE83

Har köpt några stycken, men mer kommer det bli

En läslåda i trä som måste vara från 30-40-talet åtminstone. Till mig själv antar jag, kanske kan få användning av den i framtiden med våran bebis(2 månader nu), vem vet haha. Är inte direkt någon som handlar gamla/antika saker i vanliga fall men denna var riktigt nice. 

En skissbok för akvarell målning - Till tjejens lilla syrra, hon målar lite som hobby.

Dagbok i någon typ av mosaik inbindning - till tjejen

Brukar försöka köpa med mig lite saker när jag är utomlands så jag köpte en bok när jag var i NY för jobbet rätt nyligen från Stadsmuseet - till morsan.

Bok om Antoni Gaudi - till morsan

Boxningshandskar - till tjejen, hon boxas inte per say... men hon tycker det är kul(och bra träning) att dansa runt säcken och ge den några tjyvnyp och behöver komma igång nu igen efter förlossningen!

Dewalt borrmaskin/skruvdragare - till tjejens farsa

• MEE83
    pica pica skrev 2014-11-20 12:29:54 följande:

Vi skippar julklapparna i år, känns skönt på så många sätt! Firar jul här hemma med min man, min mamma och min mans dotter. Och vi alla tycker bara det är skönt att slippa jaga julklappar. Vi fokuserar på att ha trevligt tillsammans och fixa med och äta god mat Glad

Låter gött, mat och mys är allt jag egentligen vill ha från julen. Ändå envisas mina käraste med att köpa julklappar till mig.
  • QueenS

Inga julklappar delas ut hos oss den var flera år sedan vi höll på med sådant. Sjukt skönt.

Men det blir inte julefrid allt för länge till så vi planerar för små Då brakar det väl loss igen

• Abbe83

Jag har börjat handla julklappar och börjat slå in julklappar, jag tycker det är jätteroligt att köpa julklappar och slå in dom. De jag har kvar att köpa till är min sambo, brorsan, mamma, mammas sambo, katterna och hunden. Men jag har bestämt vad jag ska köpa till alla, köper de flesta julklapparna på nätet. Min mammas sambo gör jag alltid hemgjort godis till och gör även till resten av familjen. 
    Brukar även ge bort hemgjorda skorpor och knäckebröd i julklapp. 

Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?