• MEE83

Julstök: Har du börjat handla julklappar?

Har köpt några stycken, men mer kommer det bli

En läslåda i trä som måste vara från 30-40-talet åtminstone. Till mig själv antar jag, kanske kan få användning av den i framtiden med våran bebis(2 månader nu), vem vet haha. Är inte direkt någon som handlar gamla/antika saker i vanliga fall men denna var riktigt nice. 

En skissbok för akvarell målning - Till tjejens lilla syrra, hon målar lite som hobby.

Dagbok i någon typ av mosaik inbindning - till tjejen

Brukar försöka köpa med mig lite saker när jag är utomlands så jag köpte en bok när jag var i NY för jobbet rätt nyligen från Stadsmuseet - till morsan.

Bok om Antoni Gaudi - till morsan

Boxningshandskar - till tjejen, hon boxas inte per say... men hon tycker det är kul(och bra träning) att dansa runt säcken och ge den några tjyvnyp och behöver komma igång nu igen efter förlossningen!

Dewalt borrmaskin/skruvdragare - till tjejens farsa

• MEE83
    pica pica skrev 2014-11-20 12:29:54 följande:

Vi skippar julklapparna i år, känns skönt på så många sätt! Firar jul här hemma med min man, min mamma och min mans dotter. Och vi alla tycker bara det är skönt att slippa jaga julklappar. Vi fokuserar på att ha trevligt tillsammans och fixa med och äta god mat Glad

Låter gött, mat och mys är allt jag egentligen vill ha från julen. Ändå envisas mina käraste med att köpa julklappar till mig.
  • MEE83
    Älskar vintern skrev 2014-11-20 23:09:26 följande:
    Samma här. Eventuellt blir det att skänka någon/några hundralappar till välgörenhet.
    Läkare utan gränser!

Jag har varit givare sedan jag såg Living in emergency. Bra skit. Väldigt intressant dokumentär. Man blir full av beundran för dessa personer som reser iväg från ganska välavlönade arbeten och sliter häcken av sig i något "outvecklat krigshärjat skithål"... och får mindre ersättning än någon som jobbar på Burger King.

.
  • MEE83
    Anonym (panik) skrev 2014-11-21 19:22:03 följande:

Sorry om jag lånar din tråd Ts!

Någon som har nå tips på vad man kan köpa till sin pojkvän sen 3 år tillbaka (vi har även ett barn), han är 30+, motorintrrsserad, jobbar som entreprenör, han köper allt han själv vill ha......jättesvårt :-/ vill ge nå personligt men kan även tänka mig någon tillställning av nå slag. Dock är min budget ca 400;- hehe

Du kan ju köpa biljetter till någon mässa eller något, om han orkar med den typen av evenemang dvs. Finns ju mässor för allt, båtar, motormässor osv.

Två som jag kommer och tänka på är MCmässan i Stockholm och båtmässan i GBG. Dom har bilar på MCmässan med. Den är i januari, samma sak för båtmässan på Svenskamässan i GBG, den är också i januari, biljetterna brukar kosta typ 150 SEK för en dag.
  • MEE83
    Anonym (panik) skrev 2014-11-22 18:04:41 följande:

Åh tack! Mc mässan är ju helt perfekt vart säljer dom biljetter?

Det brukar gå att köpa hos vanliga återförsäljare exempelvis ticnet.se eller i dörren. Vet ej om dom börjat sälja biljetter ännu. Kan du inte få tag på förköp i rimlig tid så kan du ju alltid göra ett hemmagjort presentkort, då kan du ju slå två flugor i en smäll, något personligt som leder till något som säkert kan uppskattas, mässan, så fram med kritorna, papper och sax bara och börja härja.

• MEE83

160 spänn kostar en biljett såg jag nu.

Entrépris

Vuxen
    160 kr
    Barn 0-6 år
    Fri entré
    Barn 7-15 år     
    50 kr
    OBS! Fri entré torsdag & fredag för ungdomar födda 1999 eller senare.
    Familj
    350 kr
    2 vuxna + 3 barn
    Gruppbiljett
    140 kr per person
    Vid köp av minst 10 biljetter.
    Familjebiljett och gruppbiljett köps i mässans entré och kan inte bokas i förväg.

Öppettider
    Torsdag 22 jan   
    10.00-20.00
    Fredag 23 jan
    10.00-20.00
    Lördag 24 jan
    09.00-19.00
    Söndag 25 jan
    10.00-17.00
  • MEE83

Det har antagligen inte börjat säljas ännu, tidigare år har jag har köpt både via ticnet och i dörren.

• MEE83
    Anonym (Guldkant) skrev 2014-11-29 16:46:28 följande:

God jul till alla! Jag gör som jag brukar. Reser iväg ensam till ett värdshus, dricker toddy, promenerar, läser böcker och skänker inte en tanke åt julen. Detta började jag med för snart 10 år sedan och bättre kan jag inte ha det. Inga julklappar och inget julbord, inget julpynt.

Köttbullar och prinskorv då? :D

Matkoma är vad julen är för mig, gött att lagra lite fett för en gångs skull, sedan en trettondagsfest med mycket dans för att bli av med det igen. Då är man skön. Nu blir det en lite annorlunda julsäsong dock, kanske får skippa festandet. Kalkon är något som är gott, fylld kalkon, julskinka har jag aldrig gillat.

Och God jul till dig med.

Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?