Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

hitme2ice skrev 2014-11-21 17:59:58 följande:

Beklagar verkligen er förlust, otroligt tragiskt när nåt sånt händer. Ingen ska behöva gå igenom något sådant

Vetenskapen är i ständigt förändring. Vad som inte förändras är gifters påverkan på kroppen. Speciellt små barn är känsliga. Den medicinska vetenskapen försöker trolla bort att gifter som normalt sett är farliga, är helt ofarliga när gifterna injiceras. Det snackas om gränsvärden.

Vilken tur att det är frivilligt att vaccinera. Så man medvetet kan undvika alla dessa ofarliga under gränsvärden gifter. Jag skiter fullständigt i vad vetenskapen säger om vaccin och alla gifter i dessa "giftcocktails".

Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap. Googla Calomel. Arsenik användes också som medicin. Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd".

Så ursäkta så j-a mycket om jag inte går på dagens lögner om vaccin. Jag vet att vaccin är giftcocktails. Jag har läst båda "sidor". Sen har jag tagit ett beslut. Inga vaccin till mig eller någon i min familj.

Ingen i min familj är ansvarig om någon annan blir sjuk. Hitta först "patient noll" innan det pekas finger. Och alla andra sjukdomar? Den som pekar finger är självklart hemma vid varenda sjukdomssymtom, av solidaritet för alla extra känsliga, och stannar givetvis hemma 1-2 dygn efter symtom upphört. Annars håll truten.

Vem ska och kan garantera att mitt barn inte drabbas av någon av de erkända och i allra högsta grad existerande allvarliga biverkningar som vaccin kan orsaka? Bara jag som förälder är ansvarig, ingen annan. Det är frivilligt att vaccinera. Så vi avstår. Helt frivilligt.

Kom inte dragandes med hur "farliga" barnsjukdomarna är. Jag har haft varenda en. Precis som hundratals av mina skolkamrater. Ingen dog eller blir skadad. Jag struntar högaktligen i "bevisvärdet". Det räcker för mig och många andra. Vi som vet alltså.

Mitt tips till alla är att läsa på. Ordentligt. Båda sidor. Vetenskapligt OCH vad människor har att berätta.

Hur tänker du kring elallergiker?
  • tobbe01

OT men jag vaccinerades inte mot påssjuka som barn (man gjorde inte det då)  och fick den när jag var lite över 20. Jag var så fruktansvärt sjuk så det slutade med att jag fick åka ambulans till sjukhus. Jag fick en hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och när jag blev frisk så vägde jag bara drygt 40 kilo. Kanske låg jag hemma för länge och kräktes...........

• tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:31:25 följande:
    Nä, elallergiker påverkar inte det jag vet om vaccin, eller beslutet att frivilligt avstå alla vaccin. I övrigt vet jag inte så mycket alls om elallergi. Det är inte direkt aktuellt för mig att veta. Ursäkta om jag låter nonchalant om elallergiker. Träffar jag någon elallergiker ska jag lyssna med öppet sinne. Så vitt jag förstått, finns det ett motstånd mot elallergi inom vetenskapen?

Det räcker liksom att läsa FASS för att avstå vaccin. Om man vill ha vetenskapliga bevis. Det är inte min sak att presentera bevis mot vaccin. Det är upp till var och en. Jag är inte ute efter att övertyga någon. Mitt tips var endast att läsa på ordentligt, för och emot.
    Ja ska man verkligen läsa allt för och emot? Om man t ex skulle läsa om allt som en elallergiker tycker, tänker och känner så skulle man ju riskera att hamna i en liten stuga i skogen utan el. Eller om man fördjupar sig i amalgamförgiftades problematik. Man riskerar att bli ett slags rättshaverist. Det jag menar är att det är en mycket liten skara människor som drabbas av märkliga saker och de flesta av oss gör det inte!
  • tobbe01
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:36:50 följande:
    Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.
    Ja idag vaccinerar man mot påssjuka. Röda hund tror jag man vaccinerat emot väldigt länge? för får en gravid kvinna det så är det väldigt allvarligt för det kan ge grava fosterskador. (har en kompis f ö som fick vattkoppor som vuxen men den historien besparar jag FL )
  • tobbe01
    tvetalan skrev 2014-11-21 19:00:51 följande:
    Inga barnvaccinationer ger ett livslångt skydd.
    Trist.
  • tobbe01
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 19:10:16 följande:
    Det är en sanning med modifikation. Både MPR och polio ger med stor sannolikhet livslångt skydd.
    Polio finns än så länge inte ute i vårt samhälle men dyker säkert upp och då får vi se. Vad gäller barnsjukdomar så vaccineras ju barnen och då får de inte sjukdomen och då smittas inga vuxna.
  • tobbe01
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 19:29:38 följande:

Är du medveten om att det inte finns någon bra behandling mot mässlingen?

Det vi är något bättre på idag är att parera effekter av sjukdomen, men vi kan varken behandla eller bota mässlingen. Det är av den anledningen som barn dör i mässlingen även idag. Fler än vad som dött av vaccinationen.

Mässlingsvaccinet har färre biverkningar än placebo, vilket säger en hel del om säkerheten.

tvetalan skrev 2014-11-21 16:18:00 följande:
    Jag och en till tjej jag känner insjuknade efter vaccination.

Att något händer efter något annat innebär inte att det första orsakades av det andra. Det finns helt enkelt inget sätt för dig att veta om det orsakades av vaccinationen. Det finns gott om människor som drabbats av autoimmuna sjukdomar efter att ha fått nya glasögon eller efter att de har ätit insjöfisk, det innebär inte att det ena lett till det andra.

Kanske? Du gissar alltså?

• tobbe01
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 19:31:48 följande:
    Det är inte särskilt rimligt, polio är tack och lov på god väg att utrotas. Tyvärr har vissa händelser lett till att polio finns endemiskt på fler ställen.

"Än så länge" är lite fel att säga, polio har funnits här.
    Jo visst har polio funnits här. Fruktansvärd sjukdom. Det jag tänkte var väl att vi idag har en rätt stor invandring från en mängd olika länder och TBC har dykt upp och då tänker jag att polio kan göra likaledes. (nej jag är inte rasist utan realist)
  • tobbe01
    anynom skrev 2014-11-21 19:37:05 följande:

Jag har själv jobbat som vaccinations-sjuksköterska och kan inte låta bli att bli väldigt berörd av det här. 

När man vaccinerar människor på daglig basis informerar man inte varenda person om de få, allvarliga biverkningarna/riskerna som finns. Dels för att tiden inte finns, men mest för att inte skrämma upp de man vaccinerar eller anhöriga till dessa. Jag har lärt mig under min utbildning och mitt arbete att det finns väldigt allvarliga risker med vaccin, men de är så himla, himla ovanliga. Nyttan med vaccinering överväger alltid riskerna (för allmänheten, världens befolkning), och ofta är risken större att få en viss sjukdom om man inte vaccinerar sig än risken att få en allvarlig biverkning om man gör det. Att säga till en förälder "nu ska jag ge ditt barn denna sprutan, men det finns en liten, liten, liten risk för allvarliga biverkningar som i värsta fall kan leda till döden" tror jag tyvärr hade skrämt många personer till att inte vaccinera. Vaccin är bättre för allmänheten, man räddar många flera liv genom att vaccinera än att inte vaccinera. Om detta är etiskt korrekt eller inte vet jag inte, och självklart har det väckt många etiska dilemman hos mig också. Om någon frågade om biverkningarna så berättade jag naturligtvis vad de innebar.

Som sjuksköterska kan jag bara säga: VACCINERA! 

Som förälder ger jag mitt barn alla vaccin som hon blir erbjuden, och har gått några utöver det med. Varför? Dels för att jag har sett vad många av dessa sjukdomar gör med människor, och de är i nästan alla fall värre än biverkningarna. Om något hade hänt min dotter för att jag vaccinerade henne, även om hon hade dött till följd av vaccineringen (vilket hade varit FRUKTANSVÄRT såklart, kan inte ens föreställa mig hur det är...) så tror jag ändå att jag hade stått fast vid mitt beslut, och hade ändå vaccinerat framtida barn. För - jag hade vetat att jag hade gjort allt jag kunde för att skydda mitt barn. Jag tänker, att ett beslut att försöka skydda sitt barn, även om det leder till något dåligt, känns bättre än att välja att inte vaccinera och sen se sitt barn bli sjuk i en allvarlig sjukdom som så "lätt" hade kunnat förhindras. Jag hoppas att jag hade känt så.

Jag tycker att man alltid ska följa sin magkänsla, göra det man tycker är rätt. Men att välja att vaccinera sitt barn kan i mina ögon ALDRIG vara att ha gjort dom något orätt, vad som än händer.

Sänder alla mina tankar till trådstartaren och dennes familj, så himla tragiskt att det gick som det gick.

dubbeltumme upp
  • tobbe01
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 19:43:02 följande:
    Smittvägarna är inte samma och polio är i jämförelse med TBC utomordentligt ovanligt.

Det finns endemiskt i ett fåtal länder och det handlar om få bekräftade fall. Det kunde blivit den tredje sjukdomen vi utrotade men på grund av en del olyckliga händelser så dröjer det lite mer.
    Ja vi får hålla tummarna
  • tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:52:07 följande:
    Jag vet hur det känns. Jag har haft lunginflammation ett antal gånger. På grund av kronisk lungsjukdom. Jag fick även fullt utvecklad kikhosta som barn, trots vaccination. Det vaccinet togs bort, "helcellsvaccin". Det orsakade allvarliga biverkningar. Jag hade tur.

Vattkoppor var riktigt eländigt. Jag får hellre mässling igen, om jag får välja. Påssjuka gjorde ganska ont. Röda hund var hyfsat mild, utslag och lite feber. Inget att orda om. Jag känner inte till någon som råkade så illa ut som dig.

Varje dag i Sverige dör ett antal i så kallade välfärdssjukdomar. Visste du att hjärtsvikt har sämre prognos än många typer av cancer? Från diagnos lever färre än 5% efter 5 år. Hjärtsvikt är synnerligen otäck sjukdom. Komplikation av exempelvis hjärtinfarkt.

Det är många år sedan infektionssjukdomar var vanlig dödsorsak. Både incidens och dödlighet sjönk rejält. Detta var till och med innan antibiotika och vaccin var allmänt tillgängligt. Fantastiskt vad rent vatten och bättre levnadsstandard kan göra. Välfärdssjukdomar är rent ut sagt livsfarliga i jämförelse. Det finns ingen bot eller direkt behandling heller. Praxis är endast symtomlindrande behandling och medicinering.
    okej......................................och annars mår du bra?
  • tobbe01
    Dellla skrev 2014-11-21 20:24:50 följande:

Min dotter är 2månader och den 12 december ska min dotter vaccineras och nu vill jag inte låta min dotter ta denna sprutan , tanken jag fick när jag fick hem lappen om att min dotter ska ta sprutan va rädsla jag vill inte att min dotter ska få ont de gör ont i mig då sen läser jag detta och blir helt förskräckt , kan man avstå för den sprutan?

Prata med ngn du litar på och lämna denna idiottråd.
  • tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:58:14 följande:
    Nej. Man kan få precis varenda sjukdom, även som vaccinerad. Besök ett BVC och prata med sjuksköterskorna där, och föräldrarna. Milda övergående biverkningar? Snarare barn som är ordenligt sjuka i 1-2 veckor. Åsikterna och historierna går isär. Det är upp till var och en.

Du pratar också med någon som fick fullt utvecklad kikhosta, trots ett vaccin som var "effektivare" än dagens acellulära vaccin. Till slut togs det vaccinet bort. Inte för att man fick kikhosta ändå. Det får man trots dagens vaccin också. Nä det orsakade allvarliga biverkningar.

Det finns mycket värre saker än dom sjukdomarna. Jag har haft alla barnsjukdomar samt difteri, så sluta prata om allvarliga sjukdomar. Du verkar inte ens veta inte vad allvarliga sjukdomar är. Höstblåsor är för fan värre än mässling. Jo jag vet vad jag pratar om, för jag har barn. Mässling är att föredra framför höstblåsor från helvetet. Och vattkoppor, om det vill sig illa, är också värre än mässling
    Så det är du som bestämmer hur grava olika sjukdomar är? Vattkoppor är värre än mässling. Jaha! Barn dör ju av mässling i många delar av världen men inte hos oss för våra barn vaccineras.
  • tobbe01
    winnethepooh skrev 2014-11-22 08:17:14 följande:
    Måste återigen påpeka att det är stor skillnad på att skippa ett influensavaccin och att låta bli att vaccinera sina barn mot sjukdomar som finns därute och kan ge allvarliga men för livet. Visst, polio må vara ovanligt i Sverige men kanske reser ni en dag utomlands.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp