Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

tvetalan skrev 2014-11-21 15:57:50 följande:
    Hur vet du detta? En del skador visar sig på lång sikt.

Gardasil skyddar mot bara en del av de hpv virus som kan orsaka cancer..

Pandremix hade du nog ångrat om någon av er fick narkolepsi eller autoimmun lever/tarmsjukdom..
    Även med facit i hand så är det inte klart att det var dåligt med vaccinationen, trots de fall av narkolepsi som uppstod.

Klart tusan att det vore bättre att inte ha tagit vaccinet för de som fick narkolepsi. Tyvärr finns det, ännu, inget sätt att på förhand peka ut de som får, på ett personligt plan, oacceptabla biverkningar.

Men som jag skrev jämför inte detta med de vaccin som ingår i vaccinationsprogrammet.
  • Iarwain
    tvetalan skrev 2014-11-21 15:57:50 följande:
    Hur vet du detta? En del skador visar sig på lång sikt.

Gardasil skyddar mot bara en del av de hpv virus som kan orsaka cancer..

Pandremix hade du nog ångrat om någon av er fick narkolepsi eller autoimmun lever/tarmsjukdom..
    Det finns inget som helst belägg för att Pandemrix skulle vara orsaken till autoimmuna sjukdomar.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24134219
  • Iarwain
    tobbe01 skrev 2014-11-21 16:08:22 följande:
    Men hur är det med den där märkliga "narkolepsin"? Blir man aldrig frisk. Kanske om man verkligen försöker?
    Jag är dålig på narkolepsi.

Det jag vet är att man belagt att Pandemrix ökade risken för narkolepsi. Ca 4 extra fall per 100'000 vaccinerade. Risken var större ju yngre man var.
    Då det inte gått så lång tid har jag ingen aning om denna typ av narkolepsi försvinner. Min gissning är att den inte gör det, då det är en nervologisk åkomma.

Jag har en bekant med narkolepsi, blev diagnosticerad under 90-talet, innan pandemrix.
    Han säger att det inte går att bota, än.
  • Iarwain
    tvetalan skrev 2014-11-21 16:18:00 följande:
    Jag och en till tjej jag känner insjuknade efter vaccination.
    Ett "post hoc ergo propter hoc"-felslut, eller har det på något sätt belagts att det var vaccinets fel?
  • Iarwain
    tvetalan skrev 2014-11-21 16:38:54 följande:
    Har utretts i 2,5 år och inte fått något än. Inga svar eller pengar. Det handlar om autoimmun sjukdom. Inte narkolepsi. Har även anmält till försäkringsbolaget.
    Tre frågor, hoppas jag får svar;

Har du läst studien jag länkade till?

De som fick autoimmuna sjukdom under samma tidsperiod som du, men inte tog Pandemrix. Vad berodde det på?

Hur kommer det sig att det är ungefär lika många ovaccinerade som vaccinerade, procentuellt, som fick autoimmun sjukdom under denna period?
  • Iarwain
    tvetalan skrev 2014-11-21 16:51:12 följande:
    Jag vet inte. Är ingen forskare på området.men faktum kvarstår att jag fick en sjukdom som ingen i min närhet har eller har haft kort efter vaccineringen. Tidigare frisk som en nötkärna. Så ja. Jag har mina anledningar till varför jag tror som jag gör. Men allt detta är lite OT så av respekt till TS så fortsätter vi inte på detta ämne. Tack.
    Du har alltså inte läst studien.
    Jag kan rekommendera att du gör det. Om jag trodde att jag drabbats av samma som du skulle jag läsa allt jag kom över i ämnet.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 17:59:58 följande:

Beklagar verkligen er förlust, otroligt tragiskt när nåt sånt händer. Ingen ska behöva gå igenom något sådant

Vetenskapen är i ständigt förändring. Vad som inte förändras är gifters påverkan på kroppen. Speciellt små barn är känsliga. Den medicinska vetenskapen försöker trolla bort att gifter som normalt sett är farliga, är helt ofarliga när gifterna injiceras. Det snackas om gränsvärden.

Vilken tur att det är frivilligt att vaccinera. Så man medvetet kan undvika alla dessa ofarliga under gränsvärden gifter. Jag skiter fullständigt i vad vetenskapen säger om vaccin och alla gifter i dessa "giftcocktails".

Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap. Googla Calomel. Arsenik användes också som medicin. Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd".

Så ursäkta så j-a mycket om jag inte går på dagens lögner om vaccin. Jag vet att vaccin är giftcocktails. Jag har läst båda "sidor". Sen har jag tagit ett beslut. Inga vaccin till mig eller någon i min familj.

Ingen i min familj är ansvarig om någon annan blir sjuk. Hitta först "patient noll" innan det pekas finger. Och alla andra sjukdomar? Den som pekar finger är självklart hemma vid varenda sjukdomssymtom, av solidaritet för alla extra känsliga, och stannar givetvis hemma 1-2 dygn efter symtom upphört. Annars håll truten.

Vem ska och kan garantera att mitt barn inte drabbas av någon av de erkända och i allra högsta grad existerande allvarliga biverkningar som vaccin kan orsaka? Bara jag som förälder är ansvarig, ingen annan. Det är frivilligt att vaccinera. Så vi avstår. Helt frivilligt.

Kom inte dragandes med hur "farliga" barnsjukdomarna är. Jag har haft varenda en. Precis som hundratals av mina skolkamrater. Ingen dog eller blir skadad. Jag struntar högaktligen i "bevisvärdet". Det räcker för mig och många andra. Vi som vet alltså.

Mitt tips till alla är att läsa på. Ordentligt. Båda sidor. Vetenskapligt OCH vad människor har att berätta.

Så mycket felaktigheter...

Vetenskapen har aldrig sagt att kvicksilver är säker medicin. Däremot så var den effektiv mot det den skulle bota.

Arsenik används fortfarande som medicin.

Åderlåtning används fortfarande idag mot vissa besvär.

Tvångskastrering har aldrig använts, mig veterligen, ur en medicinsk synvinkel. Däremot används frivillig kastrering idag t.ex. mot vissa cancerformer.

Som redan skrivits; Man måste väga för mot nackdelar.

Du framställer detta som två "sidor", som i någon mån har lika mycket "på benen". Så är inte fallet.

Du framställer det som om vetenskapen ändrar sig, det är iofs rätt. Men så stora förändringar som att t.ex. mässlingsvaccinet skulle ge mer skada än nytta har inte skett. Kan du komma med ett enda exempel på det?
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:59:34 följande:
    Nä inga felaktigheter. Beror helt på vad man läser. Du får tror precis vad du vill. Jag vet vad som är giftigt och skadligt. Oavsett vad du har för åsikt.

Calomel ansågs säkert. Kvicksilvret hade ingenting att göra med att 10000-tals barn blev sjuka. Kvicksilver är extremt effektivt på att "lindra" symtom. Effektivt på att bota

Det finns n

Jag har vägt fördelar mot nackdelar. Jag anser att nyttan med vaccin är ingenting. Riskerna med vaccin övertiger så vida pass att jag aldrig någonsin frivilligt skulle vaccinera mig själv, eller någon i familjen.

Fel...

När man började med kvicksilver i medicin gjordes man inte vetenskapliga studier på biverkningar.
    Kan du visa på en enda studie där man visar på att kvicksilver skulle vara säkert?

• Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:07:40 följande:
    Ja arsenik är lika vanligt som betablockerare eller Alvedon, vad menar du?

Googla tvångskastrering i Sverige.

Vill du vaccinera dig själv eller dina barn mot mässling, varsågod.
    Du skrev att "arsenik användes också som medicin".
    Det används fortfarande, med framgång, mot vissa åkommor. Det är en fråga om en "risk-reward"-bedömning,

Tvångskastrering användes ur ett socialt perspektiv, inte medicinskt. Sociala perspektiv behandlas normalt inte med denna typ av vetenskap som bas.

Tack, men då vaccin inte ger 100% skydd och det finns människor som av olika anledningar inte kan få vaccin skulle jag uppskatta om alla som har möjlighet vaccinerar sig för att ge flockimmunitet.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:17:54 följande:

WHO rekommenderar bra och vettig behandling mot mässling. Fy fasen vad löjligt och lögnaktigt att påstå att det inte finns behandling mot mässling. Vatten, mat och a-vitamin, räcker för att mildra förloppet av mässling, enligt WHO. Näringsbrist gör mässling allvarligt.

WHO rekommenderar vaccination mot mässling.
    www.who.int/immunization/policy/Immunization_routine_table1.pdf
  • Iarwain
    Dellla skrev 2014-11-21 20:24:50 följande:

Min dotter är 2månader och den 12 december ska min dotter vaccineras och nu vill jag inte låta min dotter ta denna sprutan , tanken jag fick när jag fick hem lappen om att min dotter ska ta sprutan va rädsla jag vill inte att min dotter ska få ont de gör ont i mig då sen läser jag detta och blir helt förskräckt , kan man avstå för den sprutan?

Prata med din BM och lyssna på experterna inom området.
    Ta inte ditt beslut baserat på ett anonymt forum på nätet, varken för eller mot.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:48:57 följande:
    Tro och gissa precis vad du vill. Jag kan hjälpa dig på traven. Googla på kvicksilver medicin mercury medicine history vettja.

Så du menar att Louis Pasteur inte gjorde vetenskapliga studier? LP var verksam under 1800-talet. LP står bakom teorin "The germ theory of disease". Gissade han fram den teorin då kanske?
    Jag har googlat.
    Visa mig en enda vetenskaplig studie som visar att kvicksilver skulle vara ofarligt.

Jag menar inte någonting angående Louis Pasteur.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:48:57 följande:
    Tro och gissa precis vad du vill. Jag kan hjälpa dig på traven. Googla på kvicksilver medicin mercury medicine history vettja.

Så du menar att Louis Pasteur inte gjorde vetenskapliga studier? LP var verksam under 1800-talet. LP står bakom teorin "The germ theory of disease". Gissade han fram den teorin då kanske?
    Kan tillägga att den första, vi idag kallar, vetenskapliga kliniska studien ägde rum 1943.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 21:06:19 följande:
    Vad bra, då kan du använda arsenik, om och när det behövs. Du behöver bara väga risk mot fördel.

Kolla igen. Jag har aldrig sagt att tvångskastrering var en medicinsk åtgärd. Bara behandling. Är det verkligen nåt att orda om? Seriöst nu?

Visst får du tycka att alla ska vaccinera sig solidariskt. Donerar du organ? Skänker allt ditt överflöd? Håller dig hemma solidariskt för alla som är känsliga vid sjukdomssymtom? Du vet ju inte vem du smittar, eller hur? Eller gillar du bara att argumentera med nån som inte vaccinerar?

Sen när är det ok att alla ska underkasta sig en åtgärd som förmodligen INTE gagnar ett fåtal? Vaccin skyddar de känsliga individer som inte kan vaccinerar sig. Alla andra infektionssjukdomar som det inte vaccineras mot då? Gå på en stormarknad, kolla hur många som har sjukdomssymtom. Hur solidariska är alla som springer runt? Går till jobbet?

Ska du ta ansvar om mitt barn får en allvarlig biverkning av alla jädra vaccin ett litet barn ska ta innan 1-årsåldern? Eller den anonyma Ssk som skrev i tråden?

Det är frivilligt att vaccinera. Så ansvaret om något händer mitt barn, är alltså mitt. Ingen annans.

Jag riskerar inte mitt barn för att någon har en liten teoretisk möjlighet att dra nytta av det. Om det händer mitt barn något, ska jag säga det då, jag utsatte och gjorde detta mot dig, pga av någon jag inte känner?

Väg det mot alla dumjönsar som är ute och handlar så fort dom slutat kräkas. Eller hostar. Är förkylda. Då ska jag utsätta mig själv eller mitt barn för beräknade risker, oavsett hur små dom än må vara. Nej tack.
    Nu slingrar du dig.
    Vad menar du då med behandlingar?
    Du skrev
    "Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd"."

Jag finns registrerad i en rad olika register för donation.
    Jag jobbar hemma, vid lindrig sjukdom, efter de regler vi kommit överens om på jobbet.
    Men detta har näppeligen att göra med vaccinationsproblemet.
    Du har baserat det på en felaktig uppfattning om riskerna med dessa vaccinerbara sjukdomar.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 21:38:58 följande:
    Du får leta själv. Studier som bevisar att kvicksilver är/var ofarligt är helt ointressant. Saken var enbart att det användes som medicin. Som många andra mediciner. Med eller utan studier som "bevisar" ofarligt/farligt.
    Det var det du anförde som stöd, när du försökte antyda att vetenskapen kan ha fel angående vaccinering.
    "Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap."

Då har du inget stöd för att vetenskapen skulle ha fel, eller?
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:11:37 följande:
    Visst jag skulle varit tydligare med att skilja mediciner, gifter och behandlingar åt.

Jag har ingen felaktig uppfattning om vacciner, risker, vaccinskador och dito sjukdomarna. Jag antar att du litar enbart på sjukvården och sjukvårdens vetenskap?

Jag har även beaktat (utan vetenskapligt stöd) och tagit med alla de berättelser som finns. I synnerhet från föräldrar. Föräldrar känner sitt/sina barn. När föräldrar säger att de vet när, hur och varför deras barn förändrades eller blev sjukt, så litar jag på det. Det står vem som helst fritt att helt bortse ifrån och förkasta vad enskilda människor berättar.

Märk väldigt väl, jag pratar om vaccin. Inget annat. Jag har läst vetenskapen, för och emot. Jag tycker sjukvårdens, Socialstyrelsens, Smittskyddsinstitutet m.fl information och källor är bristfälliga. Information saknar ibland helt stöd i källorna. I vissa fall har källorna helt feltolkats. Det är min syn. Spelar ingen roll vilka studier någon i en tråd på internet hänvisar till som säger vad. Jag har läst tillräckligt, för och emot.

Sen har jag även tagit hänsyn till (som jag nämnde) en uppsjö (många års läsning) av personliga berättelser. Oberoende av varandra, olika länder, miljöer, landsbygd, stadsbygd, skilda socioekonomisk status.

Det var inget lättvindigt ställningstagande. Det var längesedan jag diskuterade vaccin i ett allmänt forum. Vet inte riktigt varför jag gjorde det igen. Förmodligen för att en liten bebis har dött.

Som sagt, det är bara gå och vaccinera sig och era barn. Jag kommer aldrig att göra det.
    Vad menar du med sjukvårdens vetenskap?
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-22 00:33:03 följande:
    Precis, varför skulle man använda en medicin som skadade rejält och tog livet av människor?

Neurosedyn, hört talas om det? Läkemedelsbolaget gick i god för hur stor säkerhetsmarginal medicinen hade. Det rekommenderades till gravida, så säkert var det. Trots larmrapporter togs det inte bort.

Eller COX-2-hämmare? Som hade gediget "vetenskapligt stöd" och över 1 miljard dollar i skadestånd till skadade och avlidnas anhöriga i kölvattnet.

DDT och mycket mycket mer.

Spela inte dum, för du vet vad jag menar. Kvicksilver användes av medicinvetenskapen, trots överväldigande belägg för hur skadligt det var. Calomel togs bort i sista landet i slutet av 1950-talet.

Jag behöver inget "vetenskapligt stöd" för att välja bort vacciner. Även om jag har det, så det räcker och blir över. Och berättelser från föräldrar, före detta föräldrar och andra människor.
    Dåliga exempel som inte gynnar din sak.

Neurosedyn började användas på personer som inte ingått i någon biverkansstudie, gravida. Detta är inte och var heller inte förenligt med vad vetenskapen säger att man bör göra. Dock så fanns inte regler för detta när neurosedyn började användas på det sättet.

COX-2-hämmare, när vetenskapen började använda detta i stor utsträckning, men i mycket mindre skala än dagens vaccin, så upptäcktes fler allvarliga biverkningar. Vetenskapen gjorde sitt jobb. Däremot utmanar jag dig till att hitta en enda studie som visar COX-2-hämmare inte skulle ha de biverkningar som senare uppstod.

DDT testades inte på det sättet då det var ett gift. Redan något år efter man började använda det började man misstänka att det var skadligt för människan också.

Återigen; Det finns ingenting som är så testat som vaccinen i vaccinationsprogramen och vetenskapen haft fel.

Vilken typ av kvicksilver pratar du om egentligen. Det finns former av kvicksilver som inte har visats vara farligt för människan.

Jag förstår att om man inte tror på vad vetenskapen kommer fram till, då finns inte mycket jag kan göra för att ändra din inställning.
    Jag förstår samtidigt att det är något du inte riktigt har förstått om hur vetenskapen fungerar.
  • Iarwain
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:57:09 följande:

Det är fullständigt inkorrekt information du nu går ut med, faktum är att det är större chans att få en blixt i skallen än att få men av mässlingen (eller om det var röda hund, jag glömmer) - och oerhört mkt större chans att få men av vaccinet.

Fel:
    I USA mellan 1987 och år 2000 dog 1 av 380 av de som fått mässling.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15106083

Sedan är det lite att luras med att jämföra "träffas av blixten". För en person levande i Sverige är sannolikheten ungefär 1 på 6625 att träffas blixten, under sin livstid.
    www.ppl.nu/3159/sannolikheten-att-bli-traffad-av-blixten-faktiskt-ganska-hog
  • Iarwain
    KaSaM skrev 2014-11-23 09:35:57 följande:

Källkritik någon?

Finns något registrerat dödsfall på spädbarn pga vaccin i Sverige de senaste åren?

Kort svar:
    Nej

Lång svar:
    Nu kanske jag ger antivaccinförespråkare något att spinna vidare på, men jag ska försöka klara ut lite angående biverkningsstudier.

Jag har i tråden utmanat att hitta studier där man visar att t.ex. kvicksilver är säkert. Det är tämligen säkert att utmana på detta sätt då vetenskapen inte kan säga att något är säkert.

Det vetenskapen gör är att jämföra stora populationer för att se om det finns statistiskt verifierbara skillnader.

Man har inte kunnat se någon skillnad i dödsfall mellan vaccinerade och icke-vaccinerade i väldigt stora populationer, många miljoner. Men vetenskapen utesluter inte att det skulle finnas en möjlighet att man kan dö av vaccin.

Har man någon som helst förståelse för hur vetenskapen fungerar så vet man då att vaccin är så säkert man någonsin kan säga att något är

(Kan tillägga att jag pratar om de vacciner som ingår i allmänna vaccinationsprogrammet.)

• Iarwain
    winnethepooh skrev 2014-11-23 10:47:16 följande:
    Nej det är det inte. Men de allt starkare giftcocktails som måste användas till att låta växa GMO-grödor är definitivt gift och djuren som sedan äter dessa grödor har stora problem (och personerna bosatta nära dessa odlingar också). Antagligen överförs en del om man sedan äter dessa djur också men personligen räcker det att se hur hemskt dessa djur, och människor i t ex Argentinska byar där GMO-grödor odlas, mår för att välja bort GMO av etiska skäl.

Att använda dessa väldigt giftiga besprutningar med GMO-grödor (för att slå ut precis allt annat som växer runtomkring) är liksom hela poängen med GMO, annars skulle de inte vara mer ekonomiskt lönsamma än andra grödor.

Jag tror du missuppfattat något angående GMO.
    Starta gärna en annan tråd om detta, så kan vi gå in på djupet.

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp