Maaatiiildaaa skrev 2014-11-26 21:26:52 följande:
Jag hoppas fler läser på och INTE vacinerar!
Många fall där barn dött p.g av vacin
Fråga din barnläkare om han kan GARANTERA att ditt barn inte blir sjukt AV vacin så blir svaret nej, varför? Ush, låter hemskt men hoppas fler folk får problem efter vacin så dom kan öppna ögonen!!!!
Läkare kan knappast garantera någon medicins säkerhet till 100 %. Om du läser på biverkningar av Alvedon t ex så finns det allvarliga biverkningar där också även om de är väldigt sällsynta.
Jag tror att många gör tankevurpor när de väger för/emot vaccinationer. Att ens barn skulle bli sjukt i en barnsjukdom känns avlägset men vaccinet man ger med dess innehåll är ett faktum att barnet fått om man ger det. Man tänker "det händer inte mig (mitt barn) men vaccinet låter farligt så det undviker jag". Det är också lätt att utifrån sina egna erfarenheter ta beslut som inte gäller statistiskt. Jag har t ex haft en farfar som varit nära att dö i polio men istället blev halvsidigt förlamad så jag känner till vad en barnsjukdom kan göra med en människa och är därmed mer positivt inställd till vaccinationer. Men jag är medveten om denna faktor och att det påverkar mig och därför tar jag reda på fakta så att jag kan ta ett så faktagrundat beslut som möjligt. Någon som t ex haft ett barn som fått narkolepsi av svininfluensaviruset har en rakt motsatt erfarenhet vilket givetvis påverkar den personen. Det viktiga är att man är medveten om detta - våra erfarenheter i livet påverkar de val vi gör.