Inlägg från: Dellla |Visa alla inlägg
  • Dellla

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Min dotter är 2månader och den 12 december ska min dotter vaccineras och nu vill jag inte låta min dotter ta denna sprutan , tanken jag fick när jag fick hem lappen om att min dotter ska ta sprutan va rädsla jag vill inte att min dotter ska få ont de gör ont i mig då sen läser jag detta och blir helt förskräckt , kan man avstå för den sprutan?

• Dellla
    tobbe01 skrev 2014-11-21 20:30:24 följande:
    Prata med ngn du litar på och lämna denna idiottråd.

Litar inte direkt på någon inom sjukvården dom bollar alltid runt med en och säger olika saker. 

Nu ska min dotter ta två olika vaccin denna dagen, Stelkramp,polio och vad dom nu andra heter och sen läser jag detta och blir förskräckt. Visst det kanske är 1 på 100 som får dessa biverkningar som kan leda till döden men som nybliven förälder oroar man sig  för det minsta lilla detta är mitt första barn och inte alls konstigt att man oroar sig och speciellt efter man läst det här som är så hemskt.

• Dellla
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 20:48:01 följande:
    Nej, det är inte 1 på 100, det är långt mycket ovanligare än så.

Litar du inte på Socialstyrelsen, WHO, CDC, eller NHS heller? Alla dessa rekommenderar vaccination. Men om du, på uppenbart bristande grunder, bestämt dig finns det ingenting någon kan säga.

Å andra sidan, om du är intresserad så ställ frågorna så ska jag försöka svara. Med referenser och rekommendationer.
    Tänker ta ett snack med BVC innan dom sticker sprutan i min dotter och kommer tvinga dom att vara fullständigt ärliga mot mig när det gäller biverkningar, spädbarnsdöd har alltid varit min största rädsla och att läsa detta gör min rädsla dubbelt.  Min bror hade nämligen otur när det gäller vaccinet mot svininfluensan han fick allvarlig leversjukdom, hepatit. och nu måste han leva med medicin livet ut på grund utav det.  Är på riktigt riktigt rädd nu.
  • Dellla
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 21:02:26 följande:
    Är det konstaterat att han fick det på grund av vaccinet? Har han då fått ersättning för detta?

Autoimmun hepatit är en skum sjukdom som kan utlösas efter exempelvis en infektion.
    Yes det är konstaterat att han fick det på grund av vaccinet, om han fått ersättning kan jag inte svara på för träffar inte min bror utan bara hört från min pappa. 
  • Dellla
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 21:12:34 följande:
    Vem konstaterade det?

Mig veterligen har inget fall av autoimmun sjukdom definitivt kopplats till Pandemrix hos vuxna.
    Är inte så insatt i det hela vet bara att dom fått det konstaterat det och han är ett barn på 12 år.  
  • Dellla
    winnethepooh skrev 2014-11-21 21:45:56 följande:
    Informera dig pâ ett annat och mera långtgående sätt än att fråga en slumpmässig person som râkar vara pâ BVC den dagen, det hade jag gjort.
    Vart kan man vända sig bortsett från BVC? 
  • Dellla
    winnethepooh skrev 2014-11-21 21:58:27 följande:
    Stelkramp-difteri-polio. Ges tillsammans.
    Hon ska få två olika sorts vaccin stelkramp och polio sen en som innehåller en massa annat som bara BVC babbla upp och fatta inte ens hälften. 
  • Dellla
    winnethepooh skrev 2014-11-21 22:22:32 följande:
    Aha en andra spruta. Antagligen Prevenar mot pneumokocker. Mitt barn fick bâda samtidigt.
    Ja så hette den
  • Dellla

Dagen efter jag hade fött min dotter så fick jag komma tillbaka med henne för att ta blodprov på henne eftersom jag skickades hem 6 timmar efter förlossningen dom tar ju alltid blodprov på alla nyfödda och jag minns att hon skrek och grät när dom tog blodprovet och jag satt med tårar som jag fick hålla inne det gjorde så ont i mig att se henne få ont och bli ledsen tror inte jag kommer att klara av att vara där inne nu när hon ska få vaccin vet inte om det är så här för att det är mitt första barn ni kanske tycker det är löjligt men kan inte hjälpa att känna så här och denna tråden gjorde det ännu svårare nu 

• Dellla
    winnethepooh skrev 2014-11-21 22:35:06 följande:
    Jag förstår dig. Men du, det där är ändâ inte sâ farligt. Tänk mera pâ för- och nackdelarna av vaccinationen än pâ själva sticket Glad 

Ska försöka tänka på det, och ska kolla upp det här med biverkningar innan jag tar mitt beslut vill det bästa för min dotter och att hon ska må bra och hade bra det är allt som räknas. 

Tack för all tips Glad

• Dellla
    Kiiaan skrev 2014-11-22 00:20:34 följande:
    BVC gör bara som dom är tillsagda. De har ingen kunskap om exakt vilka främmande ämnen som finns i "vaccinationen" eller exakt vilka biverkningar ditt barn kommer få. De har ingen kunskap om de kemiska ämnen som finns i dessa "vaccinationer" utan de replikerar bara vad de fått höra uppifrån. Så det kvittar om de är ärliga mot dig eller inte.
    Som sagt kommer kolla upp för och nackdelar med sprutan innan jag tar mitt beslut kommer göra det som är bäst för min dotter. 
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp