• Lilje

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

humanist1970 skrev 2014-11-20 14:08:47 följande:

Jag blir så oerhört ledsen av att höra detta. Vaccinering är tyvärr ett gift med många biverkningar och ibland dödsfall. Föräldrar vaccinerar sina barn i tron att de blir skyddade mot "farliga" sjukdomar men vaccin ger inte ett fullständigt skydd mot någon sjukdom. Jag fick alla barnsjukdomarna och i min enfald trodde jag att jag inte hade blivit vaccinerad som barn men för ett par månader sedan så hittade jag mitt vaccinationskort bland gamla papper som jag gick igenom och det visade sig att jag hade blivit vaccinerad mot samtliga sjukdomar som jag till slut fick ändå!!!

Hade du inte blivit vaccinerat är chansen stor att du hade dött av åtminstone en av sjukdomarna. I sällsynta fall kan man få en mycket mild version av sjukdomen trots vaccination, men den är då mycket mildare då kroppen redan vet hur den hanterar sjukdomen. Det är ju så vacciner fungerar.
  • Lilje
    winnethepooh skrev 2014-11-20 18:51:37 följande:
    Vårt barn är faktiskt vaccinerat mot TBC. Det är ett kontroversiellt vaccin pga av eventuella diagnostikproblem vid misstänkt sjukdom. Ibland tänker jag att var det verkligen nödvändigt, själv är jag inte vaccinerad och har aldrig insjuknat i tuberkulos. Men vi gjorde det valet då vi bor på ett ställe där det är många resande till och från Afrika och Asien - ställen där TBC är vanligt - och då läkare därför rekommenderade det.
    I Norge blev barnen tills nyligen vaccinerat mot TBC i skolan. Jag fick den inte då jag av någon anledning var immun, men jag hade då bott flera år i Oslo öst, och där var det redan på 80-talet ett färgstarkt miljö. Antagligen någon i skolan där som smittade mig lindrigt. Så sjukdomen finns i högsta grad, men dom flesta vuxna är vaccinerat, vilket fortfarande ger ett flockskydd. Ett litet tag till iallafall.
  • Lilje

Vaccinvägring påverkar ju inte bara egna barn, men andras också. Även om ditt barn blir lindrigt sjukt och klarar sig kan det smitta andra som av olika anledningar inte har kunnat vaccineras, och det barnet kan dö. Det är jätteviktigt att vi upprätthåller flockimmuniteten.

• Lilje
    tvetalan skrev 2014-11-21 13:29:47 följande:
    Det finns fler risker med att vaccinera i min mening, jämfört med att få sjukdomen. Dessutom är ett starkt immunförsvar ett immunförsvar utan gifter. Ett immunförsvar som fått utveckla sig självt.

Är själv vaccinskadad så... Ja. Jag vägrar lotta med mitt barns hälsa..
    Hur starkt var immunförsvaret innan miljögifter och vaccinering, då hälften av barnen dog av barnsjukdomar innan dom fyllde 10? Är det den tiden du saknar?
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp