tvetalan skrev 2014-11-21 15:15:47 följande:
Då var uppenbarligen inte sjukvården lika bra som nu.....
Är du medveten om att det inte finns någon bra behandling mot mässlingen?
Det vi är något bättre på idag är att parera effekter av sjukdomen, men vi kan varken behandla eller bota mässlingen. Det är av den anledningen som barn dör i mässlingen även idag. Fler än vad som dött av vaccinationen.
Mässlingsvaccinet har färre biverkningar än placebo, vilket säger en hel del om säkerheten.
tvetalan skrev 2014-11-21 16:18:00 följande:
Jag och en till tjej jag känner insjuknade efter vaccination.
Att något händer efter något annat innebär inte att det första orsakades av det andra. Det finns helt enkelt inget sätt för dig att veta om det orsakades av vaccinationen. Det finns gott om människor som drabbats av autoimmuna sjukdomar efter att ha fått nya glasögon eller efter att de har ätit insjöfisk, det innebär inte att det ena lett till det andra.
tvetalan skrev 2014-11-21 15:24:55 följande:
Men alltså sluta? Vadå ge mig in på detta? Jag svarade inte ens på ditt inlägg. Läser du frågan jag svarade på så förstår du varför jag skrev så. Sjukvården har blivit bättre under se senaste 100 åren. Som svar på din fråga, ja jag ger mig gärna in i diskussionen. Skulle vi sluta vaccinera kanske cancer skulle minska, samt andra autoimmuna sjukdomar som inte har någon vettig förklaring.
Kanske? Du gissar alltså?