Inlägg från: Insatt |Visa alla inlägg
  • Insatt

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

sextiotalist skrev 2014-11-20 14:23:43 följande:
    Skriv inte farliga inom ciationstecken, för dessa sjukdomar har (och gör än idag) orsakat dödsfall, även i den välmående västvärlden (mässlingen, polio), livslångt lidande (polio, röda hund och påssjuka)
    Stelkramp är en dödlig sjukdom.
    Mina föräldrar har nära vänner som arbetade som distrikstläkare innan man började vaccinera och de har en del att berätta.
    Nej, allt vaccin biter inte på alla, men om 90% är vaccinerade så hindrar man att de smittbara sjukdomarna får fäste och det blir en epidemi.
    Eller hur! Min mammas kusin dog av polio när han var 15 år och vi hade en granne som är funktionshindrad pga postpoliosyndrom. Så ofarligt var det!
  • Insatt
    tobbe01 skrev 2014-11-20 17:40:15 följande:
    Jag är rädd att vi kommer att få tillbaka många av dessa sjukdomar. TBC är tillbaka t ex.
    Ja det är ju det. Min pappa, som var infektionsläkare, ville att vi barn skulle vaccineras mot TBC men blev övertalad av kollegor att låta bli eftersom det i stort sett inte fanns i Sverige. För 35 år sedan trodde han att hans yrke skulle bli onödigt tack vare vaccinationer. Nu har han varit död i över 20 år och hade varit förfärad över att han hade så väldigt fel.
  • Insatt
    sextiotalist skrev 2014-11-20 17:57:58 följande:
    och jag misstänker att din mammas kusin inte var född före kriget utan en tid då vi hade modern sjukvård
    Nja. Min mamma är i 70årsåldern. Jag har för mig att han dog mitt under kriget eller straxt innan faktiskt.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp