inga pengar..
Hej. Jag hoppas på att slippa undan fördomar i denna tråd, och hoppas på att kunna diskutera ang. Min och mitt barns nuvarande situation och eventuella lösningar.
Jag är en 18 årig mamma som just nu studerar på gymnasiet, andra året. Jag har ett barn som är runt året och är en ensamstående mamma pga misshandel av pappan. På grund av detta har jag bott hemma hos mina föräldrar under första året och även graviditeten för att kunna "reparera" mig och komma på egna fötter. Allting har funkat jättebra med det, jag har även betalat en viss summa som hyra till mina föräldrar varje månad, dom har inte sett någon jobbigt med att ha oss här.
Nu känner jag dock att vi måste bilda något eget och att det börjar bli dags för oss att flytta. Mitt barn får inte samma relation till mig som vi annars hade fått. Det är även på tok för svårt att bo 2 familjer under 1 tak. Det är trångt och frustrerande..
Jag har absolut inte råd att flytta. Jag har försökt att göra en budget. Men om jag ska vara ärlig mot mig själv räcker bara månadspengarna till hyran.. Jag har köpt på mig väldigt mycket till flytten och har mycket undansparade pengar, så flytten lär inte bli några problem. Jag fasar mer för hur jag ska ha råd med alla räkningar? Funderar på att jobba extra en dag i veckan när jag slutar tidigare i skolan. Men det blir ju inte många hundralappar i månaden. Önskar att jag hade tid att jobba mer än så, men troligtvis inte.
Har ni några tips på lösningar?