• pyssel

Röker Cannabis dagligen!

Carnitas skrev 2014-11-20 20:03:51 följande:

Bokstavssjukdomarna, psykos(begynnande och pågående), schizofreni, depression, bipolär,  panik attacker, touretts osv....

Om du vet vad empiri är, så handlar det om personliga erfarenheter.

Som inte går ta för universala sanningar.

Så när du säger jag har inga problem, så gäller det bara dig och möjligtvis nån polare.

Det är vad empiri betyder.

Kaffe har de egenskaper en drog har, socker fallerar på berusning.

Och ingen drog, även om den har ett beroende och missbrukar problem.

Som man säger motsvarar kokain.

Att du inte har problem när du har uppehåll(lets face it, du slutar inte, utan bara uppehåll).

Är bara en empiri erfarenhet, verkar som du inte riktigt förstår vad detta menas med empirin.

Empiri så ser du bara vad du själv uppfattar, och inte förstår att det är en del som har problem med att sluta.

Vilket du inte har, jag har än mindre problem med detta, då jag insåg att jag inte konsumerat cannabis på 6månader helt plötsligt.

Men inbillar mig inte att alla är som mig, då jag inser empirin bara gäller mig och de erfarenheter jag har med av omgivningen.

Nej, du har helt missuppfattat vad empiri betyder.
    Alla hästar hemma
  • pyssel

Vad bra att du googlade och nu förstått lite mer av begreppet "empiri".

Alla hästar hemma
  • pyssel

Ja, det du klipper in är korrekt. När du sedan försöker förklara det du klippt in blir det fel igen. Du gör en motsättning mellan å ena sidan forskning, vetenskap, fakta och å andra sidan empiri/empirism. Läs mer och tills du förstår innan du svänger dig med begrepp du inte behärskar. Det blir särskilt dumt när du försöker mästra andra. Du kan väl diskutera sakfrågan med ord du förstår?

Alla hästar hemma
  • pyssel

jag ger upp. Empiri betyder inte "min egen forskning".

Alla hästar hemma
  • pyssel

"Om du vet vad empiri är, så handlar det om personliga erfarenheter.
    Som inte går ta för universala sanningar."

Med ovanstående har du inte fattat vad du pratar om. När du sedan ställer empirismen mot fakta som att det per definition råder et motsatsförhållande:
    "Och gör jag påståenden om cannabis, ja då använder jag saklighet, forskning och fakta inte empiri"

Varför använder du inte orden "personlig erfarenhet" istället för empiri, då empiriska data just kan vara väldigt intressanta, och avsikten, att samla när en exvis studerar abstinensfasen hos en substansberoende?
    Fattar du nu?

Alla hästar hemma
Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!