liinnea m skrev 2014-11-23 22:44:15 följande:
verkligen tack för alla svar! Nu är jag i v. 6 (5+1). Känsla av mensvärk har nu lagt sig, men kan komma till och från men inte alls lika ofta som förut.
Ska på ultraljud om 11 dagar, då jag tidigare haft utomkvedshavandeskap, någon som har erfarenhet av graviditet efter att ha haft det? Har också haft ett normalt missfall för ca 3 år sen, någon som vet om det är vanligt att få det flera gånger?
Tack så mycket!
Tänkte bara svara på din fråga om utomhavandeskap. Jag går strax in i vecka 40, jag hade år 2010 ett utomhavande som slutade i akut operation och borttagandet av en äggledare. Jag blev gravid normalt efter det. :) Det har inte varit några slags problem alls. Jag fick också tidigt vul, men jag hade ont vid äggstockarna och bruna flytningar i början av min graviditet som gjorde mig (och dem) orolig. Men allt har gått fint och snart kommer min tös ut till världen. Du har en fin resa framför dig, det blir säkert mycket oro om allt möjligt, men man lär sig sålla bort sådana tankar om man försöker se positivt och inser att det inte är mycket man själv kan påverka mer än med sunt förnuft.
Undvik maten enligt de vanligaste rekommendationerna, ingen alkohol/nikotin, ta folsyresupplement, och i övrigt ta det lugnt och njut så mycket du bara kan, du har en fin, spännande resa framför dig. :)