Inlägg från: Anonym (Förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtvivlad)

Nekad att träffa min dotter?

Jag träffade en tjej i April, hon är min stora kärlek och så givmild och snäll. Fram till 16 juni var vårt liv med våra barn underbart. Jag hade min dotter varannan vecka och hon hade sin dotter varannan vecka. Det tog ett tag innan vi introducerade våra barn till varandra och det gick kanonbra. MEN! 

Mitt EX, som jag lämnade för ett år sen gick i taket. Hon tog min 8 åriga dotter ifrån mig och jag fick inte träffa henne alls. Detta skedde 16 juni. Hon säger att jag inte får träffa en tjej med barn sedan innan (påstår att det är dotterns ord). Hon hotar med att ta vårdnaden, säger att jag är ett fyllo och ringer min flickvän och slänger saker i ansiktet på henne. 
    Nu idag får jag träffa min dotter i samband att jag fikar hos mitt ex. Jag hatar mitt ex men åker ändå dit för att få träffa min dotter. Men kanske 1 gång i månaden, just pga alla hot från exet. Det tar så mycket emot att åka. Hon har förstört mitt liv och tjejen som jag älskar så mycket i mitt liv, gör mig till en bra person, som jag vill gifta mig med, orkar snart inte mer. Hon ska inte behöva stå ut med det här.

Jag vill ha delad vårdnad igen. Bli en hel familj. Jag är en bra pappa mot min flickväns barn och vi har jättekul ihop. Jag är en bra pappa överhuvudtaget och hittar på saker med mitt barn. Exet går inte utanför dörren pga social fobi. Aldrig gått med dottern till skolan eller gjort nått. Nu den 1 december är det utvecklingssamtal, men jag är bokad den dagen. Så jag föreslog att jag kan boka om det. Hon blev hysterisk! Hotar att ringa min chef, min flickvän och alla jag känner. Hon propsar på att jag måste gå dit, för hon vet att hon själv inte vill. Jag orkar inte mer. Vad fan ska jag göra? Det är inte hållbart. 

Vem kan jag kontakta??? 

• Svar på tråden Nekad att träffa min dotter?
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (aaaaa) skrev 2014-11-18 12:18:50 följande:

Har ni inte gemensam vårdnad idag? Du skrev ju 'vill ha delad (gemensam) vårdnad igen'. I vilket fall har barnet rättt till umgänge med dig och med tanke på att du skrev att din dotter och din nyas barn kommer bra överrens så tvivlar jag på att dottern sagt att hon inte vill att du träffar någon med barn annars kan det vara så att mamman provocerat fram det. Men prata med dottern, har hon verkliga problem med det får hon ju till en början faktiskt bo hos er den veckan sambon inte har sina barn. Utvecklingssamtalet är lika mycket mammans skyldighet att gå på men det är klart det går och boka om. Ring skolan om du ska gå. Om mamman vägrar lämna ifrån sig dottern, gå till domstol och få umgängesschema fastställt.

Ja, vi har såklart fortfarande gemensam vårdnad men jag får ändå inte träffa min dotter om jag inte snällt går dit på en fika. Problemet där är att exet sitter bredvid och lyssnar på allt vi säger och gör. Så att prata med dottern blir svårt. 
    Mamman säger att hon vill gå på utvecklingssamtalet men har aldrig gjort det en enda gång på 8 år. Det är samma sak jämt. Enligt henne finns det ingen annan tid som passar. Men det känns bara som hon försöker köra över mig. Eller det säger min flickvän i alla fall.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (pappa som gått på samarbetssamtal) skrev 2014-11-18 12:18:58 följande:

1. Du skall ringa kommunens familjeenhet för att boka samarbetssamtal
    2. Du skall ringa skolan och boka om tiden. 

Och du ska gör det idag.

3. Om det är så att du dricker mer än ett glas öl eller vin när du har barnet så ska du kanske överväga att avstå från det.

Tack! 
    Jag dricker inte när jag har min dotter och har sedan 7 månader tillbaka dragit ner på alkoholen. Några öl en fredag har det blivit när jag är själv, men även det ska jag dra ner på.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (pappa som gått på samarbetssamtal) skrev 2014-11-18 12:37:25 följande:
    Du ska allvarligt fundera på att söka den hjälp du behöver om det finns minsta lilla antydan till alkoholproblem.

Hur många är 'några öl' förresten?
    Jag dricker 3-4 öl kanske 1 fredag i månaden. Och dricker aldrig i samband med att jag är med min dotter eller flickvän. 
Svar på tråden Nekad att träffa min dotter?