vampyria2 skrev 2014-11-19 22:29:51 följande:
Jag tycker att det låter fruktansvärt att behöva växa upp så, hur kan du tycka att det är nått att sträva efter?
jag lär mina barn att tunga saker händer men att de aldrig behöver vara ensamma i det jobbiga, de har alltid nån som finns där för dem och stöttar dem i det jobbiga, ingen ska behöva härda ut tunga saker för att bli starkare, väldigt många går åt andra hållet istället.
Jag tillfredsställer varken mina eller barnens behov när det gäller samsovning, vi har bara inte kommit oss för att ändra på ett upplägg som funkar bra för oss, varför skulle vi?
Om vi alla tycker att det är skönt att ha nån att somna bredvid varför ska vi sluta med det då bara för att nån annan tror att det är skadligt eller så?
Det handlar inte om att "behöva" vara ensam i det jobbiga. Jag har också folk som skulle ställa upp för mig om jag hade bett dem.
Men om man har någon som ständigt håller en i handen så kommer man ju aldrig kunna stå på egna ben och ta tag i det jobbiga själv. Har man ett ständigt behov av andra blir man istället svagare när man väl är ensam.