Inlägg från: Anonym (Ellie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellie)

Samsover du med ditt barn?

Jag läste någonstans att man ska låta barnen samsova med en tills de själva tycker att det räcker. Eh, den dagen kommer väl för väldigt många aldrig? Det finns en hel del 7-åringar som fortfarande tycker det känns tryggt och mysigt att sova med föräldrarna... Nä, när ungen är sjuk eller ledsen får hen självklart sova i de vuxnas säng men annars tycker jag det är viktigt för föräldrarna att ha sitt "space".

• Anonym (Ellie)

Oj! Jag trodde faktiskt inte att det fanns så många föräldrar med så pass stora barn i deras säng. Varför inte låta dem skapa sin egen trygghet i sin säng?

• Anonym (Ellie)
    Leola skrev 2014-11-19 14:55:23 följande:

Eh för att det är mysigare att skapa/känna trygghet tillsammans kanske?

Jag samsov länge med min mamma, är och har alltid varit en känslig människa som behöver mycket närhet. Så är otroligt glad att hon lät mig sova så länge med henne!
    Visst är det mysigt att känna trygghet tillsammans, men att sova med sin mamma hela livet fungerar inte. Man måste ju också kunna känna sig trygg själv, speciellt i sin egen säng i sitt hem. Folk jag känner som samsov med sina föräldrar länge vågar knappt sova över hos kompisar idag, det är bara sorgligt.
Svar på tråden Samsover du med ditt barn?