• Snacka

4åring som läser.

Är det vanligt att en fyraåring, om en månad fem läser? Min granne skryter oerhört över att hennes fyraåring precis lärt sig läsa och jag tycker det är lite tröttsamt.

• Svar på tråden 4åring som läser.
  • Snacka

Tycker det är kul för barnet som gillar att lära men bara trött på snacket. De är väldigt på barnet att det ska vara duktig på det ena och det andra och vi är mer att våra barn innan skolgång gör det de tycker är roligt vilket iof kan vara matte läsa etc.

• Snacka
    förfan skrev 2014-11-16 17:07:38 följande:

Tycker det är mycket märkligt med föräldrar som skryter om sina barns prestationer istället för att fokusera på hur barnet känner inför det hen gör. T.ex "xx tycker det är jätteroligt att läsa och berättade om en spännande bok hen läst som handlade om...". Vem skall barnet vara duktig inför och varför?

Ja det är lite så jag känner.
  • Snacka
    Anonym (lugn) skrev 2014-11-16 22:44:21 följande:

Kan du inte bara vara glad för att din granne är glad? Gratulera och sådär, om inte annat för grannsämjans skull? 

De har kanske bara ett begåvat barn. Det finns åtskilliga barn på vårt dagis som har läst vid fyra, tre och till och med två och ett halvt, men det är nog trots allt tidigare än genomsnittet.

Det gjorde jag de första gångerna men nu börjar det kännas löjligt.
Svar på tråden 4åring som läser.