Vad kan jag ställa för krav? Han lämnar mig med vår dotter och bebisen i magen..
Hej! Jag behöver lite hjälp av någon som kanske gått igenom samma sak. Det är så att man man lämnat mig med vår dotter på 2 1/5 år och jag väntar även vårt andra barn i början av februari. Vi är gifta och bor i hus. Det jag undrar utöver hur man ens klara att överleva en sån här situation är hur vida han har rätt till tex de 10 första pappadagarna, och de andra resterande dagarna som tillfaller honom? Han har ju inte planerat att vara en del av bebisens liv ändå ? Han vill ha kontakt med vår dotter, men hur han ska lyckas ha en kontakt med bebisen förstår jag inte. Vi är ju fortfarande på papper gifta så dagar och vårdnad tillfaller ju honom automatiskt. Och ja tro mig jag har försökt med alla förslag på alla sätt att få honom att ge vår familj en chans, men han vill inte säger han, vägrar ett ens gå och prata med någon om detta och kämpa för vår familj, han agerar bara känslokallt och erbjuder sig att söka lägenhet åt mig och barnen, så jag måste ställa mig in på ett liv utan honom.. vilket såklart förutom alla problem jag redan har under denna graviditet gör mig helt förkrossad, jag trodde han var någon han plötsligt visade sig att inte vara,och hur mycket jag än hatar honom för vad han utsätter mig och barnen för så älskar jag ju honom någonstans..