Vårdepp skrev 2018-11-13 15:00:54 följande:
Det sliter jättemycket på vårt förhållande! Vi skulle inte ens behöva göra embryodonation, för det räcker ju med äggdonation. Jag vet faktiskt inte. Det som har gjort att jag inte har gett upp än är att mitt AMH är på 1,15 fortfarande och mitt FSH på 7. Jag tänker att med dhea, akupunktur, motion och kost så kanske det kan komma ett bra ägg någon gång. Hade jag inte haft barn och det barnet syskon så hade jag lämnat.
Jag hade ett amh på 1.6 när jag var 43 år. Men Avaclinic sa helt ärligt till mig att det spelar ingen roll vilket amh man har, är man 43år eller äldre, är det ingen idé överhuvudtaget att använda egna ägg. Så vi gick direkt på donation. Vilket jag är tacksam för nu, så slapp vi slösa bort tid och pengar på något som aldrig skulle funka.
Jag tycker bara att det är så tråkigt att din man hindrar dig från att uppfylla din dröm om fler barn, oavsett via äggdonation eller embryodonation. Tänk om detta gör att förhållandet tillslut spricker när du fyllt 50år, då är du för gammal för att kunna uppfylla din dröm på egen hand också? Medan mannen (rent teoretiskt iallafall) kan träffa nån yngre och skaffa fler barn ?
Sätt dig ner med din man och förklara exakt hur du känner och hur MYCKET du vill göra detta, och hur VIKTIGT detta är för dig, och att det komner fortfarande vara hans barn om man använder hans spermier. Är han beredd på att du kanske lämnar honom annars?
Jag tycker att i ett bra förhållande försöker man uppfylla varandras önskningar och inte förhindra varandra. Du måste bestämma dig vad är viktigast mannen och huset, eller din dröm om fler barn?