Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

oldy skrev 2015-01-10 13:28:32 följande:

Efter tre månader med neg ÄL-test fick jag äntligen två positiva idag, tråkigt att jag ligger hemma med magsjuka bara.. På något sätt ska detta samlag ske..

Hahaha! Läste det för min man och vi skrattade glatt. Föreställde oss hur upphetsade det måste vara för er att ha sex när du är magsjuk.

Imponerad! Vi hade definitivt inte fixat det.
  • Anonym (småland)

Efter att jag skrev mitt sista inlägg hände nåt jobbigt. Jag fick enorm smärta i kvinnomagen och till Slut svimmade jag och hade tydligen kramper.så nu har jag åkt ambulans och ligger på akuten och väntar på att bli undersökt. Ingen blödning men jag är väldigt väldigt rädd. Vi har nu väntat i en kvart på läkaren så jag tog upp telefonen för att göra något annat för jag blir bara mer och mer rädd.

• Anonym (småland)

De såg hjärtslag! På grund av smärtan ska jag dock göra flera prov nästa vecka och har fått en tid på kk den nittonde för nytt vul så att det inte är så att det håller på att stanna av. De flyttade bak mig en vecka så jag är i 6+2, vilket kan förklara mitt sena positiva graviditetstest (jag fick negativt på bim-1 och först på bim+5 visade det positivt ). Det är också därför de vill att jag kommer tillbaka för nytt vul, så att de ser att graviditeten fortskrider eftersom storleken på fostret inte stämde med den veckan jag borde vara i. Jag känner mig lugnare men ändå lite orolig fortfarande, och kommer så vara tills det blir tydligt besked den nittonde. Om jag inte börjar blöda innan dess förstås.

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-10 20:47:36 följande:

Skönt att allt ser bra ut, håller verkligen tummarna att allt går bra på vul och att bebis hjärtslag fortsätter :) förstår att du är orolig, vet dom varför du fick ont, svimmade och fick kramper? Fick du äl senare än du trodde alltså? Håller alla mina tummar för er! <3

Ja det verkar som att äl var senare. Jag glömde skriva att jag också har feber. De kom in nu och sa att Det enda de hittade var att jag har en mild urinvägsinfektion så penicillin i fem dagar.
  • Anonym (småland)

Och nu kör vi hem mitt i stormen. Två träd över vägen än så länge. Ambulansen fick väja för ett träd när vi körde in. Det är riktigt obehagligt.

• Anonym (småland)
    lotie skrev 2015-01-11 04:53:04 följande:

Helt tomt!!

Bim+3

Mitt gav inte utslag förrän bim+5. Så länge inte mensen kommer är inget definitivt.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-11 12:14:11 följande:

Bim+9. Negativt test.:(

Kanske har du mycket längre cykel än generellt eftersom du alltid har sen mens?
  • Anonym (småland)

Jag ligger nerkurad i sängen idag med feber pga urinvägsinfektionen. Yr som sjutton och helt blåslagen i ansiktet efter att jag svimmade. Fläskläpp som är blå, svullen kind och öm samt början till blåtira under ögat. Ont i arm och axel. Känner mig helt mörbultad. Dessutom sovit dåligt på grund av stormen. Ett träd har ramlat på tomten inatt, men tack och lov åt "rätt" håll. Är dessutom lättad men ändå orolig över graviditeten. Undrar också hur jag ska kunna jobba på måndag om denna yrsel inte släpper. Det är lite jobbigt just nu. Är lite gråtig.

• Anonym (småland)
    CherryBlossom skrev 2015-01-11 12:46:12 följande:

Om uvi:n är så kraftig att den orsakar feber och du dessutom svimmade igår så tycker jag absolut att du borde stanna hemma och vila upp dig ett par dagar! Inga tvivel. Inte läge att pressa varken kropp eller psyke just nu. Lyssna på sjuksköterskan här nu ;)

Håller tummar och tår och hoppas att allt står bra till med fröet och att du kryar på dig snart. <3

Jag lyssnade på sjuksköterskan och sjukskrev mig mån-ons. Känns rätt. Jag är förskollärare så det är högt tempo och det hade jag inte fixat med min yrsel.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014