Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-29 18:35:09 följande:
    Oj, kul du kommer ihåg det :) jag fick ny tid 14jan, 4 dagar innan beräknad äl så ska be om pergotime då och börja äta det i mars :) bara hoppas hon vill ge mig det :p

Kommer mensen den 2jan börjar jag knapra munkpeppar då, någon med erfarenhet av det? :)
    Hoppas allt går bra!
  • Anonym (småland)

Lycka till allihop! Men visar det negativt kan man ju ändå vara gravid. Jag testade dagen före bim och fick ett stort Nej, men en vecka efter bim blev det positivt! Jag kommer nog inte att hinna kika in hur det går för er, även om jag tycker det är spännande att flera testar samtidigt. Men då vi gifter oss imorgon blir det nog att jag prioriterar det...

• Anonym (småland)

Grattis till plussen! Det blev några julplus och några nyårsplus! Men vad händer nu med tråden? Den heter ju nov/dec.

• Anonym (småland)

Sen vill jag så himla gärna berätta att mina boobs har börjat växa litegrann. Det märktes nämligen när jag skulle komma i brudklänningen igår. Det gick, men var definitivt tajtare än när sista provningen var i butiken. Blev riktigt glad av två anledningar: 1. Ett mysigt tecken på graviditeten! 2. Klänningen passade fortfarande i alla fall.

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-01 19:35:00 följande:

Då man lärt känna en del så tycker jag vi håller den levande ändå! Står ju att man började bebbeverkstaden då, men det spelar nog ingen roll ändå :) 

Skönt att komma i klänningen ändå! Kunde ju ha blivit lite knepigt annars :) 

Hur gick giftermålet i övrigt? :D var det som ni planerat och blev alla överraskade?

Alla blev väldigt överraskade och glada! Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste! Stod i en kvart i hallen sen efteråt och ville inte ta av mig klänningen, för jag visste ju att jag aldrig kommer att ha på mig den igen. Hormonerna gjorde väl sitt i den stunden, kan jag tänka.

Enda tråkiga är att jag sen inatt och idag har fått springa på toa varannan timme och det gör ont. Verkar som att jag fått urinvägsinfektion. Får se om det släpper, eller så får jag åka in. Vill helst inte gå på medicin när jag är gravid. Lite rädd för sånt.
  • Anonym (småland)
    Boonyi skrev 2015-01-04 15:53:38 följande:

Jag plussade! :D Hurra!!! 

Grattis grattis! ?
  • Anonym (småland)
    Stargi skrev 2015-01-06 09:24:56 följande:

Nyfiken fråga. Ni som plussat har ni några symtom? Själv har jag lite molvärk på kvällen annars inget.

Jag har varit väldigt trött och haft ömma bröst, men nu har jag inga symtom alls längre. Känner mig inte gravid. Gick in i v.8 idag. Imorgon ska vi på första mötet med bm för inskrivning. Är väldigt nervös för missfall. Alla berättar ju här på fl hur illa de mår och spyr. Men jag känner ingenting.
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-01-06 12:11:04 följande:
    Ja, men jag har inte heller hur många symtom som helst och är som du också orolig. Jag är i vecka 8 och vet flera som är i samma vecka som har alla möjliga symtom och magen växer osv. Jag blir bara stressad över att läsa det.
    Ja man känner sig så osäker när man inte har några symtom. Tog ett graviditetstest häromdagen bara för att se om jag verkligen var gravid. Det var egentligen mer för att lugna ner mig, då det borde kommit en blödning vid missfall.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 13:05:58 följande:
    Illamående kan vara olika från person till person beroende på kön också. Mamma spydde 3 månader med tjej, ingenting alls under hela graviditeten med kille. Hennes bästa väninna var tvärtom och spydde med kille men ingenting med en tjej. En av mina väninnor spydde med sin dotter hela graviditeten, men bara månad 2 med sonen.

Allt detta beror ju på hur mycket hormon kroppen utsöndrar, då det är det som skapar illamåendet.
    jag har ett barn sedan tidigare som är nio år, så det var längesedan jag var gravid. Då spydde jag från v.6 och sedan lite då och då under hela graviditeten (dofter och smaker triggade). Jag känner inte alls igen mig denna gången mot förra mer än tröttheten första veckorna som var samma. Men jag känner mig inte alls gravid. Det är ganska läskigt. Jag läser varje vecka vad som händer med bebisen och utvecklingen, men tror liksom inte på det, eftersom jag inte känner mig gravid. Förväntar mig missfall eftersom det känns så.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 17:13:26 följande:
    Hm okej, du kanske väntar annat kön eller så utsöndrar du mindre hormon? Är du väldigt orolig kan det väl vara skönt att prata med en bm? Jobbigt att förvänta sig missfall, onödigt stressande och något jag hoppas du slipper!
    ja man borde ju bara vara glad över graviditeten... Men ska bli skönt att träffa bm imorgon. 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014