Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
Om/när ni blir gravida, när har ni tänkt berätta för era närmaste? Och när ska man berätta på jobbet egentligen?
Om/när ni blir gravida, när har ni tänkt berätta för era närmaste? Och när ska man berätta på jobbet egentligen?
Alltså så himla roligt, det är ju som en julkalender med bim nästan varje dag i dec
Jag tänker att man kanske vill berätta efter v.12, men jag vill typ göra kub-test trots min ringa ålder så kanske väntar till efter det.. Jobb har jag ingen aning om!
Vilken helsikesdag det varit idag. Haft molande värk i nedre delen av ryggen hela dagen, så varit soffan hela dagen(praktiskt när man brutit foten också). :(
Samtidigt har jag legat och klappat på min egen mage och sagt "måtte han däruppe vara glad på mig och ge mig ett plus den dagen jag testar". Hur sinnesjukt? Är jag den enda här som går med bebis på sinnet 24/7? Min sambo är väldigt trött på mitt eviga prata om namn och diverse saker... Åh vad man önskar att man hade kompisar i samma sits! (Flyttade 30 mil för min sambo så känner ingen här...).
Sorry för dethär, men någon kanske kan identifiera sig i det jag skriver?
Så jäkla jobbigt! Sitter och kollar hela tiden, och extra jobbigt för att inte kunde bolla med någon som du skriver :( jag bor i Eslöv. Ja, 2 dagar emellan! Spänd?
Skönt! Jag vet faktiskt inte, jag skulle helst velat testa IGÅR. Men naturens lag måste väl få sin tid. Men jag provar nog när jag närmar mig +/- :) har du kik? Alltid något när man inte har kompisar ;)
Ingen konstig anledning egentligen :) Enbart personliga/själviska skäl, jag tror inte jag hade klarat av att hantera en del av kromosom"felen", det är säkert dels fördomar/föreställningar om hur det påverkar ens liv, men en i släkten har trisomi 21 och även om hen är underbar så kräver det mycket av de anhöriga. Givetvis är det en miljon olika andra grejer som kan hända med barnet under graviditeten/efter, och jag tror det handlar mycket om min egen känsla av att kunna räcka till.. Så ja, kommer nog försöka få till ett kub-test privat!
Får jag va med här:)? 28 år med en son på 8. Jag och min nya kille ska försöka fixa ett syskon till min son :D vårt andra försök nu och jag har BIM på fredag!!! Så spännande det är..
Bor i Stockholm också :)
Kommer tyvärr inte åt din sida tyvärr :( du kan inte skaffa kik?
Det där med "mm" "ah" känner jag igen såå mycket! Jag vet iofs att han vill, men vill ha lite mer respons tillbaka :/
Har ni tänkt på....
... hur otroligt söta små pyjamasar kan vara?