• Irlais

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-11 13:23:45 följande:
    Jo, det är ett riktigt bra BIM, jag har ÄL den 19:onde, så blir helt alkoholfritt för mig under nyår. Har BIM den 2/1 så man vill ju inte riktigt dricka något. Hm.. får helt enkelt se till att jag kör så får jag pula i sambon alkohol, då slipper folk undra varför jag inte dricker ;D
    Segt med det... men å andra sidan kanske skönt med en alkoholfri jul. Vi brukar aldrig supa till över jul men nyår är väl trevligt att skåla lite i bubbel. Finns ju gott alkoholfritt annars! Du får ha med en alkoholfri grogg om ni ska iväg på nyårsfirande kanske :D

Håller tummarna för dig Hoppla! Låter ju väldigt lovande :) testar du imorgon då med morgonurin eller kör du ikväll?

Haha jag ska inte klaga för mkt, mitt barn är alldeles underbart och det bästa som hänt mig, men hen är en väääldigt intensiv krabat och sover väldigt dåligt om nätterna så jag är helt slut. Så skönt att åka in och jobba idag, kom in lite sent (hade tänkt träna men tog sovmorgon ist), åt frukost i lugn och ro framför datorn... egentid a la småbarnsförälder :)
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 14:28:19 följande:
    Jag åker nog och köper ett ikväll. Och sen testar jag ikväll. Tror på att cb ändå är så känsliga så de bör ge utslag.

Jag blev glad för de två strecken men nu är jag nervös eftersom jag litar på CB mer. Så hoppas att det blir positivt :)
    Åh så spännande! Du får uppdatera direkt sen :) är du på BIM+1 ska det ju gå att testa när som helst.
  • Irlais

Är det någon här i tråden som tempar förresten? Hade tänkt börja men trodde man behöver en termometer med 2 decimaler, men nu när jag googlar verkar en decimal räcka? Nån som vet?

• Irlais
    JNR skrev 2014-12-11 23:56:38 följande:

Är det någon som har något tips på Ägglossningstester? :)

jag har testat med billigatester nu, funkade finfint :) la upp stickan här och det är väldigt tydlig ÄL-indikation, fick ÄL ca 15-20 timmar efteråt. Men det hade minskat snabbt (alltså även innan ÄL) så gäller väl att testa vid exakt rätt tidpunkt med dessa...

Inatt drömde jag att jag plussade så kunde inte låta bli att testa. Helt blankt såklart men det är ju alldeles för tidigt för något plussande. Har börjat må illa nu på em så får se om det håller i sig. Mådde illa konstant förra gången!
  • Irlais

Skulle lita på cb :) men fortsätta testa, kanske dröjer lite innan ägget släpper så ni "måste" sexa på... Men det är bara en spekulation!

• Irlais
    Maglizz skrev 2014-12-13 12:38:42 följande:

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

Åh grattis!
  • Irlais
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-14 16:29:27 följande:
    Det känns som om jag har inbillat bort mensen. Så om jag har tänkt för mkt så är säkert mensen sen bara.

Det är så svårt att inte tänka på det.

Jag vet inte om jag kommer testa igen snart. Det var ju dags för mensen 10/12. Och idag är det 14/12... Några dagar sen nu. Frågan är ju om det är något eller bara mens som krånglar :/
    Hade du fått positivt äl-test eller på annat sätt vet säkert när du hade äl? Kanske blev sen med den helt enkelt... Du hade väl mens-känningar för typ en vecka sen, kanske var äl istället?
  • Irlais
    Lillon skrev 2014-12-14 16:41:57 följande:

Nytt äl-datum 13 dec och BIM 27 dec. Någons om vet på vilken sida senaste bim-listan är? Kan försöka uppdatera den :D

Vet ej men du får gärna ändra min BIM till 19e :)
  • Irlais
    Steph9006 skrev 2014-12-14 16:49:58 följande:

Hej tjejer, har inte hört av mig sen sista mensen men nu hade jag nyss ÄL. Antingen den 9de eller den 11e (verkar ha cykel på 30 dagar på sista tiden).

Vi hade sex den 6,7,8,10,12. Tror ni att det borde räcka? Om det inte räcker så orkar jag inte mer.. Det funkar inte att ha sex när man måste. Fick ta till en hel del trick för att få min karl att bli into it.

Känner inget speciellt än :/

Ztatdust: ja jag grinar för minsta lilla! Jag grät igenom hela Hachiko och gråter när jag ser hundvalpar i allmänhet.. Psycho brud...

Hade du äl dom dagarna så räcker det helt klart. Vi hade sex enbart dagen innan äl och sen ca 6h efter äl och jag fick tjata mig till det typ... Sjukt osexigt egentligen men annars blir det ju inga barn gjorda!

Är också emotionell... Läser en bok om flerspråkighet (vi är en salig röra i vår familj) och vill typ grina varannan sida! Känsligt ämne det där med språk... Eller?!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014