• Steph9006

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej tjejer, har inte hört av mig sen sista mensen men nu hade jag nyss ÄL. Antingen den 9de eller den 11e (verkar ha cykel på 30 dagar på sista tiden).

Vi hade sex den 6,7,8,10,12. Tror ni att det borde räcka? Om det inte räcker så orkar jag inte mer.. Det funkar inte att ha sex när man måste. Fick ta till en hel del trick för att få min karl att bli into it.

Känner inget speciellt än :/

Ztatdust: ja jag grinar för minsta lilla! Jag grät igenom hela Hachiko och gråter när jag ser hundvalpar i allmänhet.. Psycho brud...

• Steph9006

Ja alltså tackar Gud för att de där små spermierna iaf kan överleva nästan 3 dygn.. Inte som våra tråkiga ägg som leker svåra och bara går och dör efter 24 h typ :)

• Steph9006

Haha språk, ja.. Det är ett hemskt sorgligt ämne..

Jag tvingade honom till sex typ.. Han fick smaka på sin egen medicin muahaha!

Tar det sig inte nu då vette fan rent utsagt..

• Steph9006

Asså mest tycker jag synd om oss kvinnor men jag måste ändå erkänna att våra män får ta en del smällar för man blir som en knäppgök.

Ändå så fattar de inte exakt vikten att anstränga sig då man bara har några dagar på sig varje månad.

Jävla filmer! Varje kväll fastnar han vid någon dum film medan jag "råkar" komma ut naken från duschen och råkar tappa något framför honom så ja måste böja mig ner och plocka upp det hahaha

Min karl körde också på "take a chill pill, om det inte händer denna månad så händer det nästa". Men jag började mata honom med fakta om hur svårt det faktist är att bli gravid så nu håller han tyst ^^

• Steph9006

Idag är det 8 dagar kvar till BIM och vågar inte hoppas allt gör mycket.

Fick hem mina test från testlagret idag men ska nog vänta tills BIM (lättare sagt än gjort).

Har sen igår haft en konstig känsla som känns ungefär som mensvärk fast det gör inte riktig ont.. Det är jätte svagt men har ju läst att flera av er kände av en "molande värk" vid graviditeten så jag hoppas att det är det jag känner för jag brukar inte få pms fören 1 dag innan mens.

Läste att det var en till här i tråden med PCO. Jag blev diagnostiserad med PCO när jag var 16 och har än så länge inte kollat upp om jag har ÄL eftersom jag nu har regelbunden cykel. Läste dessutom att man ändå inte kan lite på ÄLtest vid PCO för att testen kan visa falskt positivt.

Kommer bli så ledsen om det visar sig att jag inte har ÄL.. Tar mig till min gyn nästa månad isf.

• Steph9006
    Anonym (3barn) skrev 2014-12-17 13:27:30 följande:

Har tydliga äl-känningar och tog ett test. Har aldrig tagit äl-test innan så vet inte hur det brukar se ut, men tror ni är kan vara på G??

Ja det ser väll ut som att det är på g eftersom man kan se två streck, eller ?
  • Steph9006

Jag testade också imorse men icke, det var negativt.. Inte ens spökstreck som jag drömde om precis innan jag gick och gjorde det :(

Vet att det är för tidigt. Oh well, nu håller jag mig utan att testa tills mensen kommer/inte kommer :)

Nu undrar jag bara varför jag har denna "mensvärk" som börjat 10 dagar innan mens typ..

• Steph9006

Åh grattis Småland! :) va kul, du som var så säker på att du inte var gravid. ^^

Jag måste bara få gnälla lite, visst min bim är inte passerad men idag är det 3 dagar kvar och fick ett till minus.

Jag fattar inte! Jag är 24, bmi på 20, dricker aldrig, röker inte.. Stressar inte. Jag va så säker att denna molande värk jag haft i 10 dagar snart inte var pms :(

Imorgon borde mitt fertility-kit som jag själv satte ihop och beställde vara här (termo med 2 decimaler, 20 Älstickor och 10 grav test). Nu jävlar!

Man tror ju att när man väl ska sätta igång att skaffa barn att man själv är "the epidomy of fertility".

Hur är det med er? Känner ni att alla dessa hjälpmedel som äl-stickor och termometrar bara stressar upp er ännu mer ?

• Steph9006
    basilikas skrev 2014-12-23 12:20:12 följande:

Hej! 

Är på bim-2 och testade imorse med CB plus. Var mega-negativt och har inga som helst symtom. Vet dock att vissa säger "vänta till bim", men helt ärligt känns det som att det inte tog.

Vad säger ni? Någon som haft negativt två dagar innan bim och varit helt symtomfri och sen fått plus på bim? 

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)
  • Steph9006

Detsamma! En av dessa cyklar blir vi också positivt överraskade :)

• Steph9006

Grattis till alla juleplus!  Skål Skrattande

• Steph9006

Jag sitter och väntar på min mens som borde kommit idag. Har tagit två test, en på bim -6 och en på -3.. Har haft så ont i ryggslutet att jag fick ta två panodil för att klara av julelunchen jag va bjuden på idag.

Kanske är det så att det tog sig denna månad? Näe.. Tror inte det, har aldrig haft den turen att det skulle bli ett julklappsplus..

Blir orolig och hoppas att min mens inte ska gå och bli sådär oregelbunden igen..

Känner mig som Grinchen..

• Steph9006
    CherryBlossom skrev 2014-12-27 09:44:59 följande:

Nu är jag på BIM+2 och ingen mens än. Den brukar annars alltid komma på pricken den dagen appen visar... Gjorde dock ett test i förrgår som var neg, så jag vet inte riktigt? Fall det fortfarande inte kommit någon mens i eftermiddag tar jag ett nytt test då.

Exakt samma här.. Bim+2 ingen mens, inget plus (tog senast igår imorse)..
  • Steph9006

Okej då... Jag testar väll imorn igen då :p vill också ju.

Bim+6 imorn för mig.

Lycka till tjejer som testar, hoppas för plus! :)

Grattis mrs.Småland till giftemålet!

• Steph9006

Fick också negativt.. Nu får mensen ta och komma så man kan börja om :)

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014