Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
Igår gick jag på Lindex och kollade på bebiskläder... Herreguuuud vad mycket gulligt det finns! Kände mig dock nästan som en inkräktare på barnsidan, jag har ju inget att göra där än haha.. :D
Igår gick jag på Lindex och kollade på bebiskläder... Herreguuuud vad mycket gulligt det finns! Kände mig dock nästan som en inkräktare på barnsidan, jag har ju inget att göra där än haha.. :D
Uppdaterat:
BIM-LISTA
23/11
Steph9006, första barnet, första försöket
24/11
Villblitre, fjärde barnet
26/11
Anonym (Belle), andra barnet
5/12
Lillon, första barnet, första försöket
Fastfrusen, första barnet, första försöket
--------------------------------------------------------------
Irlais, andra barnet
Nisopa, första barnet
Queen S, första barnet
Anonym (planerar), tredje barnet
Så snittet för en kvinna att bli gravid är 7 månader, och mellan 25-30 år så är det ungefär 25-30% chans att bli gravid om man träffar ägglossningen. HUR lyckas man slappna av när man vill bli det nu, men kan resonera sig fram till att det mest sannolika är att det dröjer ett ganska bra tag?! Det hade varit så himla skönt att kunna veta redan från början att det inte var något fel på en, istället för att försöka i 12mån utan att något händer..
Jag hänger gärna på denna tråd!
Jag och min sambo hade det "stora snacket" förra helgen och jag slutade med mina P-piller samma dag, mitt i kartan och mitt i mensveckan, och idag började jag äta folsyra. Så nu är det bara att tuta och köra - spännande!
Fastfrusen: har du forsokt i 12m?
Bim imorgon... Undrar vad som hander och hur man ska reagera om mensen inte kommer pa direkten (vilken den sakert inte gor bara for att javlas)..
Jag tänker inte testa innan bim. Kan bli otydliga svar och känns rätt onödigt.. orkar inte grubbla ;) Tror jsg testar någon dag efter bim.
Vad roligt vi är så måga här nu!! :) Har uppdaterat listan.
BIM-LISTA
23/11
Steph9006, första barnet, första försöket
24/11
Villblitre, 34 år, fjärde barnet
26/11
Anonym (Belle), andra barnet
29/11
CherryBlossom, 32 år, första barnet
5/12
Lillon, 25 år, första barnet, första försöket
Fastfrusen, första barnet, första försöket
8/12
Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket
30/12
Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket,
--------------------------------------------------------------
Irlais, andra barnet
Queen S, 24 år, första barnet
Anonym (planerar), tredje barnet
Myspys85, första barnet, första försöket
Vilka appar använder ni? Jag använder p-tracker, tycker den är helt okej. :)
Jag anvander ocksa P tracker, helt ok app. Nagon som testat fertility friend? Ar det en san man tar tempen med?
Hej! får jag hoppa in här?
Har också precis påbörjat bebisverkstaden!
Försöker på mig ägglossningstest, men förstår inte riktigt.. Kan stegringen vara flera dagar? Mina streck blev bara nästan lika starka, sen blev de svagare efter ett par dagar igen?