• monn

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Samma dag som du är jag på ÄL +5.

lotie skrev 2014-12-29 10:23:27 följande:

Skulle du gå på det eller ägglossningstesten som var blanka två dagar innan?

Är så spännande när det börjar komma symtom efter ägglossning:)

Tror ändå jag är på äl +5 idag. Ska testa på nyårsafton med de superkänsliga testen.

Vad har ni andra för symtom och vilken dag är ni på?

• monn

Jag har aldrig varit gravid förr, så jag vet liksom inte hur det skall kännas, men det känns växtvärkliknande. Moler inte hela tiden, men till och från.. Och det brukar vara en lugn period mellan äl och mens annars :) får jag plus på nyårsafton smäller jag av!

lotie skrev 2014-12-29 12:57:01 följande:

Spännande då har vi lika:)

Jag har växtvärk/molvärk i magen ännu mer än igår och lätt illamående hela tiden. Gått upp och kissat inatt och kissar hela tiden fast jag inte dricker nåt.

Har samma känsla som de två ggr jag plussat men kom några dagar tidigare.

Dom två har jag känt av en vecka innan bim och nu 10 dagar innan om jag ska gå på första blödningsdagen med bara spottings och ägglossningstest:)

Kan ju bli en riktigt bra nyårsafton!

Nån mer som ska testa?

• monn

Grattis :) ser positivt ut!

Madicken01 skrev 2014-12-31 08:34:42 följande:

Här gick det bra, tror jag... :)

Det är ju tidigt men jag kan se ett svagt streck.

• monn

Jag fick också negativt, bättre lycka nästa månad :)

lotie skrev 2014-12-31 07:57:22 följande:

Jag är först ut och det gick inget vidare:(

Här blev det negativt på bim-5 eller bim-10. Vet ju inte vilken dag jag ska räkna från. Mens eller spottings eller ägglossningstest eller att jag redan i söndags började få symtom som bara blir starkare?!

Hoppas ni andra får plus nu:)

• monn

Jag tror det finns en chans, har inte bim än, men tänkte testa ändå! Hoppas inte alltför mycket, har pco och tagit pergotime för att stimulera ägglossning, ägglossningstesterna har varit positiva, men det är inte säkert att ägget släppt för det!

Madicken01 skrev 2014-12-31 08:49:36 följande:

Tack!

Är det helt kört för dig denna månaden eller finns det möjlighet för plus om några dagar?

• monn

Jag skulle haft mens igår... Känner lite konstiga grejjer från magen. Tycker jag mår illa från och till. Fick ett väldigt väldigt svagt streck på gravtest imorse.. Man kan nästan hoppas! Har aldrig ens haft tillstymmelse till streck innan.

Ztarduzt skrev 2015-01-05 12:06:57 följande:

Bim+3 och ingenting. Ingen mens, inge mens- eller graviditetskänningar, negativt test men fortfarande hög temp.

• monn

Jag brukar alltid tänka så om andra! Men nu när det gäller en själv så blir man så tveksam :) jag återkommer när jag teatat med cb-digital!

Ztarduzt skrev 2015-01-05 14:08:58 följande:

Alla streck på gravtest är positivt, även om det är väldigt svagt. 

Grattis till graviditeten! 

• monn

Jag har köpt en på billiga tester som jag tänkt använda när tiden är inne, vilket den verkar vara nu :)

Ztarduzt skrev 2015-01-05 15:16:57 följande:

Förstår dig! Man fattar nog inte att det kan vara sant. Gör det, cb digitaltest verkar vara det bästa där man får det svart på vitt i text :) Är påväg att köpa ett sånt test varje gång jag är i närheten av dom, men vet att jag måste vänta då jag inte ens plussat på mina billiga stickor än ;P 

• monn

Haha nej jag väntar tills imorgonbitti eftersom strecket vart så svagt :) uppdaterar då!

Ztarduzt skrev 2015-01-05 17:27:25 följande:

Men hallå, har du testet så testa! :D glöm inte att att ladda upp bild bara ;)

• monn

Tror du? Jag hade äl rätt sent, på cd 20 typ, och skulle haft mens igår på cd 30, brukar ej vara sen. Jag väntar tills imorgonbitti:) kan nog inte hålla mig 3h ;)

Ztarduzt skrev 2015-01-05 18:18:15 följande:

Eftersom du är på bim+1 spelar det ingen roll vilket urin du tar. Håll dig bara 3h för säkerhetsskull så spelar det ingen roll :)

• monn

Haha! Jag har testat som en galning aå många andra gånger. Nu vill jag liksom att det skall vara på riktigt när jag ser något nästa gång:) har tagit tempen iallafall, och den har stigit i jämförelse med igår...

lotie skrev 2015-01-05 16:34:45 följande:

Åh hur kan du hålla dig? Testa:)

Jag har massa mensvärk och det brukar jag inte ha förrän den sätter igång ordentligt!

Inte ens fått spottings bim-3. Lite hopp än iaf. Ska testa på onsdag igen sen ger jag upp!

• monn

Inget streck idag på gravtestet, inte ens en antydan. Måste ha varit spökstreck? Dock ingen mens än heller...:/

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014