Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
På vilken dag börjar ni med ägglossningstester? Jag köpte 7 st i ett paket.
På vilken dag börjar ni med ägglossningstester? Jag köpte 7 st i ett paket.
Grattis alla som blivit gravida! Vad roligt första försöket då va?
Är fler som ska ha nu runt jul spännande:)
Jag ska ha äl på söndag och började testa idag och tyckte det var bara lite ljusare och ytterkanten på det hade samma färg som kontrollstrecket. Hur långt efter positivt test har man ägglossning? Är bortrest och glömde beskrivningen till testlagrets hemma.
Nu fattar jag ingenting. Läste att de ger utslag 24-48 timmar innan. Jag trodde samma dag. Började testa dag 11 i cykeln och det var ju starkare än idag. Då har jag redan missat den alltså?? Då borde den varit lika stark i onsdags?
Nu har jag beställt de tidiga testen med. Om jag ska gå på ägglossningstesten så har jag BIM 7-9 jan då kan jag redan testa på nyårsafton:)
ni som känner av ägglossningen hur känner ni då och hur länge?
Enligt alla tester så hade jag äl i tisdags eller onsdags men enligt mensen idag (hade små blödningar i 3 dagar innan den satte igång dock). Jag har haft molvärk/växtvärk hela dagen och stickningar där nere och ont i ljumskarna som foglossning. Kände av foglossning i v4 med dottern var mitt första symtom och molvärk. plussade tidigt och lände i hela kroppen att jag var gravid flera dagar innan BIM. Men det är väl inte möjligt såhär tidigt äl+4-5? så kan det vara ägglossningen som är idag som jag känner av?
Ägglossning känner jag samma dag och dagen efter typ! Så som du beskriver det :)
Samma dag som du är jag på ÄL +5.
Jag ska testa imorgon med:)
Står på mina 3 gravtest att de funkar 4 dagar innan bim med två känner av 25ml och en 10 ml då borde ju den kunna känns tidigare eller hur?
Jag mår små illa hela tiden och har molvärk och är svullen, kissar jätteofta även på nätterna. Känner även av foglossning och ilningar i ljumskarna när jag korsar benen. Känns konstigt att ha så mycket symtom så tidigt men har kanske haft ägglossning tidigare än jag trodde?!
Känns i hela kroppen att jag är gravid som båda mina andra barn.
Vilka symtom tror ni man jan framkalla själv och vilka hör till PMS?
Jag hade massa symtom och letade innan min första graviditet som tog 3 år (ivf)
Men andra graviditeten kände jag direkt igen hur det kändes den månaden då jag blev gravid och vilka symtom som är typiska för mig. Precis så känns det nu. Nån som känner igen?