• Maglizz

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Steph9006 skrev 2014-11-29 19:52:21 följande:

Forresten jag undrar en sak som jag laste om.. Lite dum fraga kanske men ..

Hjalper det om man typ ligger kvar i sangen lite efter att man haft sex.. Kanske med nagra kuddar under rumpan sa att allt lixom "rinner/simmar" at ratt hall.

Jag har en vana att springa och kissa direkt efter eftersom jag latt far urinvagsinfektioner..

Assa jag vet att naturen har skapat oss sa att vi ska slippa sta pa hander efterat men det kanske hjalper... Eller?

Jag brukar ligga kvar/ går inte på toan, trots att jag normalt brukar. Så jag skulle säga "ligg kvar och njut typ" :)
  • Maglizz

Vi börjar ju trots allt gå mot sjukdomstider(tråkighet med julen). Jag själv känner av det, ont i halsen, torrhosta och lite snorig. Det är ju inte direkt det bästa i graviditetstider - men har ni några tips? Jag själv har klämt i mig en hel del klementiner och annat grönt. Men är det något annat man kanske kan hjälpa till med? Te dricker jag också. :)

• Maglizz

Jag har gått med "mensvärk" i snart 2 veckor och illamående men inget annat. Osäker på min cykel då jag tog bort en spiral i oktober men antingen är den imorgon 7:e eller nästa fredag den 11:e... What to do?

• Maglizz

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

• Maglizz
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 13:08:49 följande:

Grattis!! :D

Hur länge har ni försökt? :)

Vi har väl provat sen oktober, men då jag tog ur spiralen samt bröt foten i oktober så är väl detta vårat riktiga första försök :D
  • Maglizz
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 22:11:21 följande:
    men gud vad avis jag blir nu! detta blir vårat 9onde försök, vill också plussa :)
    Jag är nog extremt lycklig lottad. Är övertygad att folsyran hjälpte. Och inte ha sex för att bli gravid utan att "ha kul på vägen" :)
  • Maglizz
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 02:43:02 följande:
    Du är extremt lyckligt lottad..

Ätit folsyra sedan jag började, verkar inte vara lika medhjälplig här ;)

Jo det är klart, men när man försökt ett tag är det nästan det enda man kan tänka på.. :/
    Ja.. Har du träffat en barnmorska? Kan vara så att det kanske behöver spolas :) har du ändå försökt i 9 månader borde du kunna få lite hjälp vad du mer kan göra. Håller tummarna för dig! :)
  • Maglizz

Suck. Min mamma fick nys om att en kompis till mig är gravid. Hon höll världens tal om varför man inte ska ha barn i ung ålder och... Ja allt därtill. Nu orkar jag inte mera. Jag går snart in i vecka 6 och vill så gärna berätta...

Hon kommer bli rasande, men vad fan ska jag göra? Låtsas som det regnar?

Känns hemskt att inte kunna njuta av graviditeten...

• Maglizz

Känner mig jätte hemsk som tog mig på första RIKTIGA försöket(en skada kom emellan).. Känns hemsk att bli gravid så lätt och se alla som försöker och försöker :(

Är idag i v7(6+1) och känner mig så lycklig lottad, dock hemsk illamående och spyr dygnet alla jäkla timmar.(mått bra fram tills nu)... Håller alla tummar för er därute som försöker <3

• Maglizz

Påtal om inget, när kan man göra VUL egentligen? Är i v7 nu, hört av många att man inte här detta utan först i v19-20 så gör man ultraljud.. Jag gjorde nämligen abort i maj månad(pga familjeskäl) och vill veta att allt står rätt till :/

• Maglizz
    Irlais skrev 2015-01-09 08:31:50 följande:
    Usch vad trist! Men du kanske fick äl senare än du tror så det är för tidigt fortfarande? Vilken hcg-nivå mäter clearblue ifrån?
    Prova med ett vanligt, du kan fortfarande vara gravid. Ett digitalt visar bara ja eller nej, men är HCG-nivån låg så blir det ett nej :) prova ett vanligt :)
  • Maglizz
    lotie skrev 2015-01-10 09:18:43 följande:
    Du menar att när man får svaga plus så är hcg svagt och cb visar bara ja om det är 25!

Alltid tänkt tvärtom att visar den inte gravid som kan se 4 dagar innan så är man inte det. Har kvar 2 från testlagrets men vill inte få mer minus så vet inte när jag ska testa igen om inte mensen kommer. Kan ju vara bim imån med så kanske tisdag är helt säkert.
    Ja, alltså. Digitalt visar bara ja eller nej - men är du låghormonare så är inte hcg tillräckligt högt för att ge utslag på ett digitalt. Prova med ett sånt annat som ger sträck så kan du se där - för får du ett svagt plus så är du gravid :) sen är det ju säkert att du inte är gravid, men får hoppas du är låghormonare! :)
  • Maglizz

Är nu i v10(9+3) och känner mig typ... Rund? Märks att det liksom börjar expandera nedanför naveln och att domdär trosorna som man innan hade för det var snyggt/sexigt/vackert numera är utbytta mot trosor som helst täcker hela magen ;) inget emot det dock. Till och med killen har känt att jag är lite "hårdare" under naveln och istället för dåliga försök till sex sitter han och smeker magen och pratar... Gosigt :) håller fortfarande tummar och tår för alla er som är påväg mot graviditet!

• Maglizz
    Liafiaa skrev 2015-04-21 09:29:24 följande:

Hur går det för er alla?

Gravid i v24 :)
  • Maglizz
    isabelless skrev 2015-04-22 09:10:19 följande:
    Ja, vad roligt! När har ni BF? Vi har den 3/9 :)
    Har den 18/8, alldeles för lång tid tills dess men ja.. Den som väntar på något gott... ;)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014