• Decibel84

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-12 17:59:32 följande:
    allt blir så fel då mensen inte vill komma samtidigt varje månad... jag litar inte på äl-stickorna just nu, enligt dom har jag ingen äl och jag vill inte tro det än. :)
    testar du varje dag efter mens eller hur testar du?
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 18:06:08 följande:
    Jag följer appen jag har, men börjar testa runt 6 dagar innan den säger att jag ska ha äl och sedan testar jag 2-3ggr/dag för att inte missa. Testar i totalt 10 dagar. 6 innan, 4 efter beräknad äl. Inget utslag alls. Har vissa månader börjat tidigare och testat fler dagar, men niet. inget. Jag tänker just nu att testen är trasiga och att inget är fel, inte än iallafall :) 
    men vafan va weird:/

har du äl kännningar
    äl flytningar?
  • Decibel84

Jag har också börjat få små blödningar typ tre dagar före mens, fattade inte vad det var och fyllde i mens som vanligt i appen..men sen sa gyn åt mig att man inte ska göra så...så ja..undrar om ÄL påverkas av de små blödningarna som nu kommer varje månad sen typ ett år.

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 00:08:38 följande:
    Skriv in dom i appen istället och se till att pricka den nya ÄLen, även om du skulle ha ÄL 3 dagar efter så lever ju spermierna, blir mer problem om man kör tvärtom och missar hela ÄLen :)
    skriver du in småblödningarna  i appen? det har jag inte vågat

eller ja, testade nu och "blomman" för ÄL ändrades inte alls så då kan de ju inte spela någon roll?
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-13 13:08:03 följande:
    Jag har aldrig småblödningar och har aldrig haft, utom då jag gick på p-piller. Jag får alltid mensen samma dag jag börjar känna av smärtorna, och sen varar den i 4 dagar så är den borta sen.

Jo, det spelar roll i längden, för äl baseras på att det ska vara 14 dagar mellan äl och mens, så om du ändrar 3 månader bakåt och skriver in småblödningarna som mensstart så kan jag garantera att "blomman" ändrar dag. :)
    i min app heter det"blodblandad flytning" som man kan fylla i, hmm ja jag kanske ska fylla i det d´å? två gynekologer har sagt att jag inte ska göra det..och när man ska beräkna ÄL ska man alltid göra det från första "riktiga" mensdagen
  • Decibel84
    Steph9006 skrev 2014-12-14 18:49:49 följande:

Asså mest tycker jag synd om oss kvinnor men jag måste ändå erkänna att våra män får ta en del smällar för man blir som en knäppgök.

Ändå så fattar de inte exakt vikten att anstränga sig då man bara har några dagar på sig varje månad.

Jävla filmer! Varje kväll fastnar han vid någon dum film medan jag "råkar" komma ut naken från duschen och råkar tappa något framför honom så ja måste böja mig ner och plocka upp det hahaha

Min karl körde också på "take a chill pill, om det inte händer denna månad så händer det nästa". Men jag började mata honom med fakta om hur svårt det faktist är att bli gravid så nu håller han tyst ^^

exakt
    man får ju inte glömma bort att en relation måste man vårda jämt
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-14 19:26:21 följande:

Ja, när man kommer med hur svårt det är så börjar dom iaf hålla tyst, men min är fortfarande rätt chillig om hela grejen.. Tycker rätt synd om honom då jag ibland gnäller om att vi har för lite sex, och hur lätt är det då för honom att bli på humör? stackars karlar :) 

och ja, vårda en relation är bra, vi går fortfarande på dejter med varandra och myser ihop vid en film som skapar humöret som behövs i bebbeverkstaden, tyvärr händer det ju inte varje kväll och vid äl vill man ju ha sex ofta för att pricka :) 

men, vad hände med honom då? ett "uh oh" är ju inte det man vill höra om man lyckas bli gravid som man dessutom försökt bli..

Ja, tänk om det hade varit tvärtom....en kille som säger till sin tjej att ni har förlite sex

då hade det blivit liv i lådan på folk
  • Decibel84

Ameh vafan
    har ett ÄL test kvar, tänkte, ja testar
    glömde bort det och kollade nog när det gått mer än 5 min, visade två streck=ÄL
    men tänk om det visade ÄL bara för att det gick för långtid??

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-20 03:14:34 följande:
    Det är väl inom 30 minuter och efter 5 minuter man ska kolla? Så är det på testerna jag har kvar iaf..

Sen har jag aldrig varit med om att mina tester ändras efter tiden gått ut.
    hmm är rätt säker på att det står efter 5 min på mina
    har inte kvar infon dock
  • Decibel84

hahah vafan har jag missuppfattat det helt...måste kolla upp detta
    nej jag doppar den i en behållare.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014