• monn

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Samma här!!! Eller jag är lite tröttare än vanligt och mådde lite illa till och från igår.

fastfrusen skrev 2014-12-03 11:43:18 följande:

ÄL+12 idag, fortfarande inga symtom! Förväntar mig mens + mensvärk på fredag!

• monn

Prova gravtest?

Ztarduzt skrev 2014-12-03 18:30:14 följande:

Någon som vet varför jag fortfarande mår illa efter att mensen startade igår, 7 dagar efter BIM?!

Blöder nästan ingenting heller, brukar forsa och nu har jag blött ungefär en tsk på 24H.

Har inga menssymtom heller.

• monn

Jag tempar! Sedan förra cykeln. Det har varit bra! :) jag har en vanlig termometer med en decimal! Min temp sjönk 0,4 som mensen kom!

Irlais skrev 2014-12-11 16:46:19 följande:

Är det någon här i tråden som tempar förresten? Hade tänkt börja men trodde man behöver en termometer med 2 decimaler, men nu när jag googlar verkar en decimal räcka? Nån som vet?

• monn

Lita på clearblue :)

Lissing skrev 2014-12-13 06:44:01 följande:

Vilken ska man lita på!?Vänster är Clearblue digitalt ÄL-test, höger är Testlagretsstav. Båda är taget med SAMMA urin. 

• monn

Min BIM är 5/1. 28år, första barnet, 16:e försöket ;) Äter nu Pergotimetabletter och har aldrig haft ägglossning innan, därav så många försök!

Lillon skrev 2014-12-14 17:50:03 följande:

OKej har rensat bort alla gamla datum, säg till ifall ni vill att jag lägger till er igen. Och säg till ifall jag missat att lägga till någon, var en jäkla massa sidor att gå igenom ;)

BIM-lista

15/12

Teakfreak, 33 år, första försöket

Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

17/12

Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket

19/12

Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12

isabelless, första barnet, första försöket

21/12

Myspys85, första barnet, första försöket

24/12

TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12

Steph9006, första barnet, andra försöket

CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12

basilikas, första barnet, första försöket

27/12

Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1

Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1

Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

11/1

Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet

Lissing, tredje barnet, tredje försöket

holly03, 32 år, andra barnet, första försöket

Fiaw89, andra barnet, första försöket

Gravid!

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)

manu88 (BIM 10/12)

• monn

Ja jag hade mens! Men blev ju inte gravid, gick på gynundersökning och de såg att jag hade PCO. Sedan hade jag ju provat med ägglossningsstickor och aldrig fått utslag.

WhiteRose skrev 2014-12-15 08:55:37 följande:

Hur fick du reda på att du inte hade ägglossning? Hade du mens under tiden?

• monn

Det är nog på g, men ej positivt än :) vet inte vilken sort du använt men det står ju i instruktionerna hur det skall se ut när det är positivt!

Anonym (3barn) skrev 2014-12-17 13:27:30 följande:

Har tydliga äl-känningar och tog ett test. Har aldrig tagit äl-test innan så vet inte hur det brukar se ut, men tror ni är kan vara på G??

• monn

Vilken dag i cykeln vart det på? Jag tycker att kontrollstrecket varierar lite i styrka från dag till dag, men när det är positivt är det ingen tvekan :)

Anonym (Jippi!) skrev 2014-12-20 21:12:21 följande:

De ÄL-tester jag har ska man avläsa efter 5min och inte senare! Står klart och tydligt i instruktionerna. 

Jag har en fråga. Jag har testat med ÄL-stickor denna månad och fick starkare en dag men inte lika starkt eller starkare som kontrollstrecket. Dagarna innan och efter har det varit mycket svagare. Kan det där starkare testet ha varit positivt?

• monn

Ägglossning känner jag samma dag och dagen efter typ! Så som du beskriver det :)

lotie skrev 2014-12-28 19:25:22 följande:

ni som känner av ägglossningen hur känner ni då och hur länge?

Enligt alla tester så hade jag äl i tisdags eller onsdags men enligt mensen idag (hade små blödningar i 3 dagar innan den satte igång dock). Jag har haft molvärk/växtvärk hela dagen och stickningar där nere och ont i ljumskarna som foglossning. Kände av foglossning i v4 med dottern var mitt första symtom och molvärk. plussade tidigt och lände i hela kroppen att jag var gravid flera dagar innan BIM. Men det är väl inte möjligt såhär tidigt äl+4-5? så kan det vara ägglossningen som är idag som jag känner av?

• monn

Jag tycker man känner när man har ägglossning så tydligt. Jag vill dock gärna dubbelkolla med ägglossningstest :)

Jag har symptom i form av molvärk, igår så ilade och stack det jättekonstigt i magen.. Jag tänkte också testa på nyår :)

lotie skrev 2014-12-29 10:23:27 följande:

Skulle du gå på det eller ägglossningstesten som var blanka två dagar innan?

Är så spännande när det börjar komma symtom efter ägglossning:)

Tror ändå jag är på äl +5 idag. Ska testa på nyårsafton med de superkänsliga testen.

Vad har ni andra för symtom och vilken dag är ni på?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014