• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Anonym (småland) skrev 2015-01-01 17:52:52 följande:

Grattis till plussen! Det blev några julplus och några nyårsplus! Men vad händer nu med tråden? Den heter ju nov/dec.

Anonym (småland) skrev 2015-01-01 18:02:55 följande:

Sen vill jag så himla gärna berätta att mina boobs har börjat växa litegrann. Det märktes nämligen när jag skulle komma i brudklänningen igår. Det gick, men var definitivt tajtare än när sista provningen var i butiken. Blev riktigt glad av två anledningar: 1. Ett mysigt tecken på graviditeten! 2. Klänningen passade fortfarande i alla fall.

Då man lärt känna en del så tycker jag vi håller den levande ändå! Står ju att man började bebbeverkstaden då, men det spelar nog ingen roll ändå :) 

Skönt att komma i klänningen ändå! Kunde ju ha blivit lite knepigt annars :) 
    Hur gick giftermålet i övrigt? :D var det som ni planerat och blev alla överraskade?

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-01 19:49:43 följande:

Alla blev väldigt överraskade och glada! Det var en helt fantastisk dag och jag kände mig som världens vackraste och lyckligaste! Stod i en kvart i hallen sen efteråt och ville inte ta av mig klänningen, för jag visste ju att jag aldrig kommer att ha på mig den igen. Hormonerna gjorde väl sitt i den stunden, kan jag tänka.

Enda tråkiga är att jag sen inatt och idag har fått springa på toa varannan timme och det gör ont. Verkar som att jag fått urinvägsinfektion. Får se om det släpper, eller så får jag åka in. Vill helst inte gå på medicin när jag är gravid. Lite rädd för sånt.

Men vad kul! Precis så det ska vara ju :D eran dag och jag förstår känslan med klänningen, och graviditeten kan ha spelat in, ja ;) gifte ni er innan, efter eller under tolvslaget?

Ajdå! Det var inte bra alls.. :s jag hoppas det släpper själv med alla husmorskurer som inte riskerar något för bebben! Är själv skeptisk för medicin och är inte ens gravid :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

BIM är här utan mens. Attans också! Tycker mensen kan komma så nästa försök får inledas..

Tappen är hård, hög, stängd.. Inga ovanliga smärtor heller så den sover väl fortfarande..

• Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-02 10:58:31 följande:

Nu har jag alltså blödigt i 9 dagar

vad är det som händer?!!?

blödningarna är SMÅ, kommer aldrig något under natten utan lite någon gång under dagen

Testat negativt på nyårsafton

BIM 1/1

Ska jag ens testa att testa mig igen om några dagar?

Läser om folk som blöder trots graviditet??

Hur ska jag räkna ut ÄL om jag småblöder såhär länge??

Testa igen, är du orolig så ring mvc och rådfråga, är alltid skönt att få prata med någon som vet vad som pågår. Du kan vara gravid med blödningar. :)
  • Ztarduzt
    manu88 skrev 2015-01-02 12:26:38 följande:

Tror du att du kan vara gravid?

Min tapp kändes hård och stängd och jag var gravid.

Nja, min temp har sjunkit (till exakta medeltemperaturen skumt nog) som den ska vid mens och testade negativt på nyår, dvs BIM-2. Var sen förra månaden med 7dagar så antar att det bara är att vänta. Är uppblåst och (förlåt) väldigt gasig, smått ont i höger stock just nu men det har jag alltid nästan.. :/ jag antar att jag är så ogravid jag kan vara tyvärr.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 00:30:34 följande:

Så kom mensen...

Jobbigt med massa mellanblödningar och sedan mens :/ hur länge har ni försökt nu?
  • Ztarduzt
    lotie skrev 2015-01-03 06:56:32 följande:

Läste så mycket negativt om RFSU testa tidigt test. Att de visst negativt medan cb och billigatester positivt. Så alla skriver man inte ska använda dem.

Så tänkte jag testar båda idag på bim-5

Men de var helt blanka och nu känns det som att alla symtom försvann:(

Ska aldrig mer testa tidigare än bim-2 som jag plussat på tidigare. Nu tänker jag vänta in bim istället. Fattar inte hur kroppen kan lura än så mycket. Har ju varit skengravid 100 ggr när jag försökte på första barnet och denna gång kändes precis som mina andra två plus.

Jag blir alltid skengravid tyvärr, och nu då mensen är sen och man ändå får negativa test blir man nästan förbannad istället.. Men jag väntar alltid på bim, med undantag att testa på nyår då det är en lite större dag. Känns som att slänga pengar i sjön på gravtest eller vänta några extra dagar och se om man får mens har en solklar vinnare. Blir så stor besvikelse av att testa negativt också.. Jag har aldrig plussat så har ingen aning om hur de känns.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 14:02:02 följande:

Jag vet inte längre, kollar min app och inser att vi inte alltid prickar in äl så det borde ju inte räknas som försök då..

Jag räknar alla månader även om vi inte prickat äl helt, då vi ändå försökt den månaden men jobb kommit lite ivägen.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 16:17:05 följande:
    vissa månader har vi haft sex två gånger så räknar inte den månaden då:P
    Oh.. då kanske man inte ska räkna dom nej :P men om du räknar alla där du haft en chans att bli gravid då? Hur många månader har ni försökt? :) 
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-03 16:34:17 följande:
    jag har skaffat ny mobil och ny app så jag har inte lagt in sexet där
    men vi har ju haft oskyddat i två år och i början hade man ju sex som tokar..haha

men tanken slog mig, kanske har vi bara förlite sex, hahaha testar bisolvon, bidrottninggele osv osv så allt kanske hänger på att vi har förlite sex...haha suck
    Funderar på att testa bisolvon nästa gång, om nu mensen kommer ;P med min långa cykel räknade jag ut att om jag föder på beräknat datum kan jag inte ens få barn i april... :s antingen 30/3 eller 2/5.. långa jävla förbannade cykel!!

Hur fungerar bisolvon för dig? känner du skillnaden i flytningarna? 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014