• basilikas

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Får jag också hänga här? 

Jag och min Sambo ska försöka bli gravida nu i december. Har ÄL runt den 10:e december. Det blir första försöket för oss, och vi har inga barn sen tidigare.

Har ni några tips på vad man ska tänka på? Gällande vad som helst. Känner mig helt förvirrad. 

• basilikas

Får ta och köpta ägglossningstester. Tack för idén! Känns så himla overkligt hela grejen, och sitter bara och längtar till nästa ÄL. 

Vad spännande för dig/er!. Hoppas det tagit, och om inte så går det säkert nästa gång. 

• basilikas
    Lillon skrev 2014-11-30 11:50:28 följande:
    Välkommen! Har inga direkta tips att ge, vi är också på första försöket och första barnet :) Men folsyra ska du iaf börja äta nu på en gång och annars är det väl bara att försöka äta nyttigt och motionera regelbundet :)
    Började med folsyra för ett par dagar sedan =). 

Vad spännande. Hoppas vi kan följas åt här inne !
  • basilikas
    Lillon skrev 2014-11-30 13:08:35 följande:

Määhh 26/11 föll ihop med rubriken.. Jaja, får vara så då :D

BIM 26/12 om jag räknat rätt.
  • basilikas
    Lillon skrev 2014-11-30 13:06:13 följande:

Anonym (Belle) och Tigerlilja86, hur går det för er? Har ni plussat eller är det nytt bim-datum? Och ni som är längst nere i listan utan datum, uppdatera gärna så kan jag lägga in er! Rensar bort dem som inte har datum eller passerat BIM om jag inte hör något från er :)

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}26/11
    Anonym (Belle), andra barnet

28/11
    Tigerlilja86, 28 år, andra barnet, andra försöket

5/12
    Lillon, 25 år, första barnet, första försöket
    Fastfrusen, 26 år, första barnet, första försöket
    Monn, 28 år, första barnet, första försöket
    cme86, andra barnet, fjärde försöket

6/12
    Elinn, 31 år, tredje barnet, andra försöket

7/12
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket

8/12
    Nisopa, 29 år, första barnet, första försöket

10/12
    Anonym (hoppla), 24 år, första barnet, första försöket

11/12
    manu88

15/12
    Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

17/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

--------------------------------------------------------------

Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    Ioitie, tredje barnet, första försöket
    basilikas, första barnet, första försöket

PlusGravid! Plus

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

Oj citerade fel. Se mitt mitt svar ovan ;)
  • basilikas
    manu88 skrev 2014-12-06 08:58:55 följande:

Jag tog ett test imorse. Ca 4 eller 4 dagar innan BIM.

Tyckte nig se ett supersvagt streck.. Vad skulle ni säga?

Ser också strecket - väldigt svagt men det finns där! Brukar aldrig se dem annars när folk lägger upp svaga streck, så det är ett gott tecken.
  • basilikas

Är på ÄL+4 men känner ingenting. Möjligtvis lätt molvärk, men denna är antagligen inbillning. Tror inte de tog sig. 

• basilikas

Hej! 

Är på bim-2 och testade imorse med CB plus. Var mega-negativt och har inga som helst symtom. Vet dock att vissa säger "vänta till bim", men helt ärligt känns det som att det inte tog.

Vad säger ni? Någon som haft negativt två dagar innan bim och varit helt symtomfri och sen fått plus på bim? 

• basilikas
    Anonym (småland) skrev 2014-12-23 19:20:59 följande:
    Steph9006 skrev 2014-12-23 18:35:54 följande:

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)

Japp. Jag testade dagen före bim och fick ett starkt nej. Hade inga symtom men mensen kom inte. Så fem dagar efter bim var jag irriterad på att mensen aldrig ville komma och tog ett test till, som visade positivt!
    Åh, nu fick jag tillbaka lite hopp! Tack! 
  • basilikas

Jag förstår precis hur du känner. Håller tummarna för att du plussar om några dagar!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014