• Decibel84

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Sen vi började försöka har min mens blivit mindre.
    En månad var vi verkligen duktiga med att pricka in äl och kunde ha sex ofta...då kom mensen FEM dagar förtidigt, det har aldrig hänt att min mens är så tidig:(

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-03 20:19:32 följande:

Vi har alltid sex ofta så vi borde pricka äl om jag nu har det..

Men konstigt att mensen blir mindre :s

egentligen inte konstigt...inte enligt min gyn..
    hon sa att mycket konstigt kan ske i kroppen när man försöker bli gravid.
    men visst faan är det frustrerande
  • Decibel84
    Anonym (småland) skrev 2014-12-04 18:20:15 följande:

Idag har jag gått runt och varit sådär löjligt kär i min fästman. Riktigt längtade efter honom och funderade på om vi kanske blir gravida den här veckan och hade så extremt mycket fjärilar i magen och kunde inte låta bli att le och längta!
    Så kom jag då äntligen hem till min älskade, som slutat tidigare och satt framför datorn. Han hade inte lyft ett finger i vårt hem sen han kom hem, och han var dessutom på lite retligt humör.
    Japp, det är han jag ska gifta mig med... Min känsla gick över...Flört

HjärtaFlört
  • Decibel84

mensen kom tidigt igen
    konstigt, min mens har under flera år typ alltid varit prick på dagen
    men ja, som någon sa...hellre tidig än sen och så är det ju verkligen

detta gör att jag inte har en aning om när jag har ÄL dock så nu vore det bra med stickor...som stressar mig enormt...så..kanske ba ligga gärnet

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 23:53:35 följande:
    skit i äl och kör bara på! stressa inget utan ta det bara lugnt, det är min metod för denna månad :) 
    känns som att stressen med tester påverkar kroppen negativt :/
    vi har ju haft oskyddat i två år, så den där stressen är ganska borta...nu är det en helt annan stress som infinner sig
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 18:33:35 följande:
    Jag testar varje månad, temp går inte då jag varierar mellan 35-36 beroende på tempen inne..  Men alla ÄL test visar negativt men vi kör ändå via en app jag följer, den har haft rätt med BIM varje månad så jag går efter ÄL där också och har massa sex i 10 dagar runt appens beräkningar, sen ungefär varannan dag annars för att vara säkra. 

Man måste ha försökt i 1 år innan dom gör utredning, så i April kan jag be om en. Länge dit :/ 
    varför ringer du inte nu och säger att du försökt i ett år? det kan dom ju inte kolla upp..
  • Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-07 18:52:05 följande:
    tusan, hoppas någon kan komma med något jag inte tar och att det ger ett mirakel ;) 
    Jag vetju inte var du bor men jag googlade utredning för ofrivillig barnlöshet och fick upp olika nummer.
  • Decibel84

glöm inte att många rekommenderas att faktiskt inte ha sex så ofta, typ var annan var tredje dag så spermierna är av god kvalité

• Decibel84

Huu jag skulle aldrig ha tålamod till att tempa
    känns också som att man måste hålla på ett tag innan man verkligen har koll på vad som e vad,vilken temp som betyder vad
    och hoppas att man inte blir förkyld nu, som många blir, för då vetefan

själv kör jag på en metod
    har sex:)
    så har man sex så lär man ju pricka in ÄL oavsett

• Decibel84
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 17:54:56 följande:
    Jag gör just nu det jag kan för att kolla om jag verkligen har äl, då jag börjar bli osäker. :) 

Jo klart, inte för ofta, inte för sällan så borde man ju lyckas någon gång att få till ett pyre där inne :)
    jo precis, jag har tre stickor kvar så jag kanske ska kolla nu vid betänkt äl men tror det blir svårt då mensen var tidig
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014