• Doppiavu

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej allesammans!

13 nov gjorde jag (och min flickvän) vår första insemination! I onsdags gjorde jag första grav.testet och sen har jag gjort två till efter det. Ganska säker på att jag är gravid! :)

Har haft flera symptom men ändå varit inställd på att det bara är i mitt huvud, att jag inte alls är gravid! För att inte bli besviken ;) men nu hoppas jag att tre olika grav.test inte kan ha fel och isf är det bf i början av augusti!

• Doppiavu
    CherryBlossom skrev 2014-11-29 12:26:36 följande:

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

Jag använder också en app som hittills alltid har stämt. Inför min insemination så gjorde jag ägglossningstest och det stämde också med appen!
  • Doppiavu
    Elinn skrev 2014-12-01 15:12:37 följande:

Ah, förstår precis. Hoppas ni får plus snart!!

Detta är mitt tredje. Första barnet blev på första försöket. Andra tog 1 1/2 år och två missfall innan det blev. Hoppas slippa vänta lika länge denna gång :S

Har du köpt några billiga tester? Jag har ett gäng liggande... Men ska försöka hålla mig till BIM iaf, för man blir ju så besviken för neg, även om man vet att man testat för tidigt...

Jag kunde inte hålla mig så jag testade 2 dagar innan. Jag trodde inte på testet (som var positivt) så jag gjorde två test till de kommande två dagarna :P alla var positiva!
  • Doppiavu
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:16:17 följande:

Grattis till plusset! :)

Tack! :D men jag kan inte riktigt tro på det än... :P
  • Doppiavu
    Ztarduzt skrev 2014-12-01 21:36:41 följande:

Enda jag kan komma på med tjej/killmage är hur själva magen ser ut. 

Vet att mamma hade typisk killmage med lillebror, den puta rakt ut och det syntes inte bakifrån. 

Min pappas fru hade tjejmage med lillasyster och då var hon mer rund runtom typ.. 

men kanske ligger något i det du säger också att man kan "veta" tidigare än när magen är stor?! :)  eller är jag ute och cyklar nu?

Ja men det är flera som skrivit att de haft ont i tjejmagen? Därför jag undrar. Är det nån särskild del av magen som kallas tjejmagen? :)
  • Doppiavu

Några dagar efter min insemination kände jag nån slags molande värk i höger äggstock. Jag blev mycket hungrigare, åt mycket mer än jag brukar orka! Efter ytterligare några dagar fick jag ont i svanken/ryggslutet. Ibland kunde jag knappt böja mig. En kväll hade jag väldigt ont i hela magen också, men det gick över ganska snabbt. Nu är alla symptom utom värken i ryggslutet borta, men den känner jag bara då och då.

Känns overkligt eftersom det är typ 20% chans att bli gravid vid insemination och de flesta jag känner som har inseminerat har fått göra det minst två gånger!

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014