• Maglizz

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hänger på här om det är ok? :)

21 år gammal, första barnet, skall ha BIM 7/12 om jag fattat min app korrekt. Är så taggad! Hade ett stort samtal med min sambo och han är lika på G som jag. Dock dåligt planerat då jag är fast med bruten fot... Menmen ;)

Roligt är också att en nära vän till mig också försöker bli gravid, så nu håller vi tummarna på ett plus innan nyår!

Och till alla blivande MAMMOR därute, hoppas allt går eran väg och att alla kan få njuta av en mysig tid framför sig! :)

• Maglizz

Vilken helsikesdag det varit idag. Haft molande värk i nedre delen av ryggen hela dagen, så varit soffan hela dagen(praktiskt när man brutit foten också). :(

Samtidigt har jag legat och klappat på min egen mage och sagt "måtte han däruppe vara glad på mig och ge mig ett plus den dagen jag testar". Hur sinnesjukt? Är jag den enda här som går med bebis på sinnet 24/7? Min sambo är väldigt trött på mitt eviga prata om namn och diverse saker... Åh vad man önskar att man hade kompisar i samma sits! (Flyttade 30 mil för min sambo så känner ingen här...).

Sorry för dethär, men någon kanske kan identifiera sig i det jag skriver?

• Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:04:50 följande:

Haha kan mycket väl identifiera mig med dig!! Sitter och googlar en massa bebisgrejer hela tiden.. Har inga kompisar med barn så kan inte riktigt bolla idéer med dom heller :( var bor du? Vi har bim väldigt nära :)

Så jäkla jobbigt! Sitter och kollar hela tiden, och extra jobbigt för att inte kunde bolla med någon som du skriver :( jag bor i Eslöv. Ja, 2 dagar emellan! Spänd?
  • Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:35:53 följande:

Inte alls spänd alls, men tror jag kommer att bli det då det närmar sig :D när tänker du testa?

Skönt! Jag vet faktiskt inte, jag skulle helst velat testa IGÅR. Men naturens lag måste väl få sin tid. Men jag provar nog när jag närmar mig +/- :) har du kik? Alltid något när man inte har kompisar ;)
  • Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:58:49 följande:

Har tyvärr inte kik :( men whatsapp har jag! :D

Jag skriver ett meddelande till dig istället, har också whatsapp :)
  • Maglizz
    Lillon skrev 2014-11-25 20:59:49 följande:

Okej, jag förstår! :)

Kommer tyvärr inte åt din sida tyvärr :( du kan inte skaffa kik?
  • Maglizz
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 21:29:23 följande:

Jag förstår dig! Min kille börjar tröttna på mitt prat även fast han tycker det är spännande, han tycker att jag ska lugna ner mig och lnte tänka så mycket :)..

Så jag är likadan och tänker 24/7.. Jag har inte många vänner i samma sits heller

Jag förstår dig! Min pojkvän säger numera "mm" "ah" "kanske det" typ. Så är han. Jag vill veta nu om jag ska ha barn :(
  • Maglizz
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 22:01:44 följande:

Jo jag med.. Men svårt ibland ;).. Killar kanske inte tänker/känner på samma sätt som oss tjejer? Jag vet inte..

Haha ja eller hur, så man får prata av sig med andra som tycker och känner exakt likadant :P

Har du kik/whatsapp? Då kan vi skriva och bolla med varandra :)
  • Maglizz
    VillBliTre skrev 2014-11-26 13:01:31 följande:

Ok :) håll i hatten !! Tog ju ett cb i mån. Visade så otydligt men men. Tog ett RFSU testa tidigt idag. Svagt svagt streck. Tänkte va f-n är det här. Köpte ett digitalt. Vips gravid 1-2 så lycklig just nu :) håller tummar o tår för er alla :) stor kram från mig

Grattis!! Åh vad kul! När hade du BiM egentligen? Känner du något särskilt? :)
  • Maglizz
    CherryBlossom skrev 2014-11-29 12:26:36 följande:

Som ett välsmort urverk vaknade jag i natt (natten till BIM) med mensvärk, och gick på toa, där kom mensen. Så nu siktar vi på nästa varv i cykeln, enligt min app skulle BIM då vara den 25/12. Alltså, min mens har följt den där appen (eller tvärtom?) till punkt och pricka i flera år, så visst borde man väl kunna lita på att fertilitetsfönstret den visar också stämmer? Fast i och för sig, min vän blev gravid typ 2-3 dagar efter mens (kan ju varit 6 dagar i och med att spermier kan överleva 3 dagar förvisso) såå man kanske helt enkelt ska ha sex varannan (eller varje) dag hela månaden för säkerhets skull? Hur aktiva är ni om man får fråga? :D

Min sambo jobbar 2 skift och har himla massa, men tar tid för att ha avslappnad sex och ha tid för mig framförallt. Så vi har haft sex var 2e till 3e dag för att liksom.

Jag har BiM 7/12 men har NOLL känningar alls. Möjligtvis haft liknande mensvärk men det sa Barnmorskan att det var ägglossning.

Tappat hoppet nu.. Blev inte lättare av att min kompis idag plussade.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014