• Boonyi

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hoppar in i tråden! Sambon och jag hade det berömda snacket för en vecka sedan och äntligen (!) tycker vi lika :) Så nu ska vi försöka göra en mini. Tyvärr har vi missat ÄL så nästa BIM är inte förrän typ 30/12 :( vill inte vänta... 30 år, första försöket, första barnet.

• Boonyi

Någon som använder ÄL stickor? Jag tänkte nog prova det på en gång eftersom jag är så oregelbunden. Man vill ju inte missa! :) Hur många gör man av med på ett ungefär?

• Boonyi
    Jag tror ÄL testen ska börja visa positivt 24-36 timmar innan själva ÄL. Sen ska det avta ganska fort efter. Så får du positivt är det bara att sätta fart i verkstaden :)

Fast jag har inte provat ÄL-stickor själv ännu, ska göra det nästa månad.
  • Boonyi

Har ni tänkt på....

... hur otroligt söta små pyjamasar kan vara?

• Boonyi

Oh no! Sockor.... Jag får ont i äggstockarna av att tänka på babysockor :)

• Boonyi
    Tigerlilja86 skrev 2014-11-25 22:03:32 följande:
    Och hur söt är inte den där björnoverallen på H&M? Med små öron..
    Ja den är helt otroligt söt... Hjärta
  • Boonyi

Grattis villblitre!!! Kul att få lite plus i tråden :) Hoppas det blir fler snart!

cme86: utomkved vad läskigt!?! Skönt att det gick vägen.

Själv har jag dag 61 i cykeln idag. ingen mens, ingen bebis :(

• Boonyi

Min mens kom äntligen igår! Och det är bra för efter mens kommer ÄL (och massa mys:) och sen kommer Bim och sen kommer plus och sen kommer skräckblandat lyckorus! Eller så har jag tänk mig att det ska bli i alla fall, naiv som jag är.

Det bästa är att tiden i december alltid brukar gå extra fort eftersom det är så mycket att pyssla med inför jul och nyår! 

• Boonyi
    Lillon skrev 2014-11-29 14:27:04 följande:
    Så sant så sant!! Hoppas du får en toppenfin helg! :)
    Tack detsamma! :)
  • Boonyi

Jag har tempat som preventivmetod i flera år (har p-dator). Men eftersom jag har såna oregelbundna cykler blir det många röda "no-go" dagar (när man inte vill bli gravid). Men man får i alla fall väldigt bra koll på kroppen. Nu när jag faktiskt försöker bli gravid är det lite trixigare eftersom man gärna vill få bekräftat i förväg at ÄL verkligen är på g så jag har börjat testa med ÄLstickor nu. Borde få ÄL nästa vecka, hurra! :) äntligen kan man göra något mer än bara gå och vänta!

• Boonyi
    Maglizz skrev 2014-12-13 12:38:42 följande:

Igår köpte jag gravtest då mensen lös med sin frånvaro, kissade idag och gissa = JAG PLUSSADE!!! Helt sinnesjukt!

Köpte ett extra och jojomän, starkt plus! Åh vad glad jag är nu!!!!

Grattis!! Fin lucia present :)
  • Boonyi

Tack allihop! :) Jag är på bim+3. Jag var bortrest och hade lämnat alla tester hemma (för jag var säker på att vi lyckades missa äl) annars hade jag testat tidigare.

Har ömma bröst och svag mensvärk som kommer och går. Annars känner jag inget särskilt. Utom glädje förståss :)

• Boonyi
    Ztarduzt skrev 2015-01-05 12:06:57 följande:

Bim+3 och ingenting. Ingen mens, inge mens- eller graviditetskänningar, negativt test men fortfarande hög temp.

Håller sig tempen hög finns det hopp! Håller tummarna för ditt plus :)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014