Inlägg från: Glinda |Visa alla inlägg
  • Glinda

Stora Julkulturtipstråden 2014

Följer den här tråden! Är höggravid och beräknad i slutet av nov, är sjukt trött så blir inte så mycket pysslande eller springande i affärer i år, men ska hoppas på tips på klappar/annat som man kan köpa på nätet :)

• Glinda
    nozpa skrev 2014-11-12 19:32:58 följande:

Tycker att vi kan prata julklappstips till svårköpta svägerskor som inte har några intressen. Snälla och trevliga sådana. Men inga intressen, inget som utmärker dom på något vis. Har ingen koll på vad dom gillar efter alla år.

Och så undrar jag om ni anser att det räcker att ge mor och farföräldrar bilder på barnen. Tagna av fotograf så dom är fina och vältänka. Samt lite hemgjort. Smaksatta oljor (som ts faktiskt inspirerade till), hemgjort godis, blir nog 3-4 sorter. Fläder curd, hemjorda ljus i kaffekoppar från någon loppis. Blir något mer i, inte bestämt mig för vad ännu.

Eller måste man köpa något? Och om, vad? Har kollat konsertbiljetter, utställningar osv men inte hittat något som passar dom öht. Så funderar på att skita i det i år.

Hur mycket tänkte ni lägga på klappar till svägerskorna/mor- farföräldrar?

Till svägerskor något från body shop kanske, eller en bra bok, köksgrejer typ fint förkläde och kökskniv? Min svägerska bor utomlands och blir alltid väldigt glad över något från indiska (porslin etc) och samma med min syster, och jag själv också faktiskt! :)

Jag tycker det låter tillräckligt till mor- och farföräldrar men det beror ju på, vi ger mycket till min mamma tex för hon hjälper oss så mycket med sonen.
  • Glinda
    Aniiee skrev 2014-11-12 18:22:23 följande:
    Välkommen Solig

Hoppas det går bra för dig och bebisen!
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
    Tack så mycket! :)

Någon som har tips på vad man kan ge svärfar? Drygt 60 år, gillar att fixa och renovera hemma och sen kommer jag inte på så mycket mer. Han fick en skruvdragare ett år som var mycket populär.
Svar på tråden Stora Julkulturtipstråden 2014