• Carnitas

spice

Rent legalt, så är det väldigt svårt.
    Då många av de syntetiska cannabinoiderna är lagligt.
    Och icke spårbara.

Det farliga med spice, är inte som substans oftast
    Utan för de är så in i helvete starka, i vissa fall.
    Och ger massiva överdoser, då dessa syntetiska cannabinoider är väldigt potenta förhållande till den vikt det har.
    Det är narkotikalagen som "tvingar" folk att använda spice.
    Och inte första gången lagen orsakar död och skador på detta område.

• Carnitas
    Tines skrev 2014-11-11 18:42:02 följande:
    Ring din kompis föräldrar!

Om man inte är säker på att personen tar spice.
    Så kan det få  väldigt otrevliga konsekvenser, för personen ifråga.

• Carnitas
    Tines skrev 2014-11-11 18:57:02 följande:
    Hellre det än att ha vetskapen om detta och inte göra nåt och personen kanske tar överdos och dör......

Sant, men är det så att han inte tar spice.
    Så har även detta alldeles för ofta stora konsekvenser.

Nu säger TS att h*n är säker.
    Vilket ändrar en hel del.

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-13 17:36:31 följande:
    Så narkotikalagen tvingar dig att använda droger alls? Sätter de spliffen i munnen på de som dör? Fy fan vad hemskt! Vem är den där lagen som gör detta? smile3.gif

Du har gjort en 100% felaktig slutsats i vad jag skrev.
    Enda chansen i att din argumentations skulle funka, vore om vi inte hade ~1,31miljoner som sett/ser cannabis Som en drog för dom nu eller en gång i deras liv.

Det som "tvingar" in en att röka spice, är narkotikapolitiken.
    Är för att spice är lagligt, syns inte på tester, gäller de flesta syntetiska cannabinoider.
    Och det är för att cannabis är oliagligt, de vill fortsätta att berusa sig och då använder ett lagligt alternativ.
    Som inte syns på urinprov.

En spot on iakttagelse.
    www.metro.se/kolumner/kriget-mot-knarket-gav-oss-spice/EVHnkl!sFO80qZkN8wQ/

• Carnitas
    Anonym (suck) skrev 2014-11-13 19:58:01 följande:
    NEJ det är ingen som tvingar någon att använda droger, något dom flesta heller inte gör, men de som gör det gör det på eget bevåg så låt oss inte sprida en massa osanningar.

TS ta först upp det med din kompis, visa riskerna med spice, det finns många artiklar på nätet som visar på hur många skadats och dött av spice, om det inte hjälper så vänder du dig till en vuxen för hellre att du förlorar en vän och att dom blir arga än att du förlorar dom till något ännu värre som döden.

Såklart ingen tvingar dig, till att använda droger.
    Men narkotikapolitiken gör det, för de som inte vill sluta att använda droger.
    Vad då finns det för alternativ, för en som inte vill fastna i ett drogtest.
    Eller bli tagen av polis pga nyttjande av en drog?
    Jo, man väljer spice, för de flesta är lagliga och icke spårbara.
    Simpel logik, och än inte förståelig för dig.

Så jag sprider inte osanningar, utan förklarar skeendet till varför spice nu seglat upp som en stor drog.
    Tycker denna ledaren förklarar det rätt bra, om än förenklat.
    www.metro.se/kolumner/kriget-mot-knarket-gav-oss-spice/EVHnkl

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-13 20:07:43 följande:
    Tyvärr, nej. Om jag dricker bensin och dör vems fel är det då? Är det den höga skatten på alkohols fel då? 
    Spice är inte likt cannabis i berusningsupplevelsen ens, så det är en lika dum jämförelse. Varför skulle jag knarka lagliga alternativ som inte ger samma berusning bara för att heroin är olagligt?

Bensin är inte ens olagligt, så varför ta upp bensin?
    Spice ger liknande berusning, dock så om man tar en enskild spice sort.
    Så kommer denna itne kännas som cannabis.
    Då cannabis, innehåller upp till ca80 olika cannabinoider.
    Medan syntetisk cannabis(cannabinoider) innehåller en syntetisk cannabinoid.
    Skulle man blanda ett flertal olika syntetiska cannabinoider, så kan det vara svårt att märka en skillnad.

• Carnitas
    Anonym (suck) skrev 2014-11-13 20:17:43 följande:
    En fråga, när ska ni/de som använder droger ta ansvar för sitt eget handlande?
    För du vet ju lika bra som jag att det finns ett alternativ till att inte köpa olagliga droger och det är inte att släppa cannabis fri utan det är helt enkelt att låta bli att köpa olagliga droger.

Om du säger att folk tvingas att använda spice så ljuger du, dessa personer VÄLJER att använda spice, en stor skillnad alltså, precis somman väljer att ladda ned upphovsrättat material eller sätta sig full i bilen för att köra hem, och alla har de konsekvenser som går ut över en själv, det håller alltså inte eller spelar någon rol lnär det gäller rättsligt efterfölje att säga buhu cannabis är inte lagligt, eller buhu det fanns ingen buss hem eller buhu filmer är så dyra. Det här vet vi ju alla om så varför envisas du med a t dumförklare de som använder droger, de är väl vuxna människor också kapabla att förstå de regler och lagar som finns i samhället och den här lilla detaljen med egetansvar

Du pratar om en utopi, att folk ska sluta använda droger.
    Jag berättade för dig sakligt, i varför narkotikapolitiken gör så folk börjar konsumerar spice.
    Du kan tycka det är ologiskt, men det är inte ologiskt.
    Då de uppebart använder spice, istället för cannabis.
    pga de inte ger straff, eller är spårbart i de flesta fall.

Du förstår inte alls, vad jag menar med att narkotikapolitiken, tvingar dom till spice.
    Det är av den enkla anledningen, att det är inte spårbart eller olagligt när det kommer till de flesta spice sorterna.
    Det är trots allt folk vill använda droger ibland.
    Handlar inte om dumhet eller nått annat.
    Jag förstår du inte kan ta in denna information, saklighet eller logik.
    Då det är så främmande för dig.
    Läs igen, om du nu ens gjorde det första gången.
    www.metro.se/kolumner/kriget-mot-knarket-gav-oss-spice/EVHnkl
    Som enkelt förklarar problemet.
    Inbilla sig att folk ska sluta använda droger, är naivt.

• Carnitas
    Anonym (suck) skrev 2014-11-13 21:30:42 följande:
    nej jag pratar om verkligheten, det många andra gör är att prata om en utopi för dom där droger är lagliga, men nu är det inte så, samhället ser inte ut så pavsett era förhoppningar och drömmar, man får alltså anpassa sig till de lagar och regler som finns eller ta konsekvenserna av sitt eget handlande, men som sagt det är ju inte ovanligt att många skyller ifråpn sig istället för att ta ansvar för det man gör

Om man i dagens upplysta samhälle tar spice då har man ett eget ansvar eller ett beroende som gör att man inte kan styra sig, och då behöver man hjälp för at tsluta helt med droger inte att andra droger ska göras lagliga

Och nej tack, jag är innerligt trött på drogpropaganda, länkar och citat, kom med egna åsikter det är allt som är intressant, att utsättas för drogpropaganda tilltalar mig inte och hör inte heller hemma i tråden.

Vi människor, bryr inte så mycket om offerslösa brott..
    Bara se på nedladdningar av film och musik, fortkörning eller ens gå mot röd gubbe som är även detta olagligt.

Det går att slå sig för bröstet, och prata om eget ansvar.
    Men det är så extremt naivt, att prata om eget ansvar här.
    Det låter bra, men så fel.

Att förklara hur det fungerar, är inte drogpropaganda.
    Drogpropaganda är, när man säger till en att droger är så fantastiska.
    Och du måste testa, detta ser du på NOLL ställen i tråden.
    Så varför försöker du påstå, att det är drogpropaganda jag säger?
    Tror du vägrar stirra verkligheten i vitögat.
    Och bara lever i din indoktrinering.

• Carnitas
    Anonym (hej) skrev 2014-11-13 21:08:26 följande:
    christianengstrom.wordpress.com/2014/11/06/mi.../

Pekar på problemen med narkotikapolitiken, på ett bra sätt.

Lyssna på Beatrice Ask, där hon inte tycker att vi har dubbel drogdödlighet.
    I Sverige mot EU, som nått dåligt.
    Och tycker det är viktigare med nolltolerans, mot att bli "såsig" i huvudet.
    Och att dö av droger, inte är så illa.

Och så hon stammar mot slutet :p

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-13 21:48:54 följande:
    Precis, bensin är inte olagligt, inte heller spice..................
    Senast jag kolla, så finns det spice som är olagligt, noll koll?
  • Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-13 21:48:54 följande:
    Precis, bensin är inte olagligt, inte heller spice..................

Och om bensin hade gått haft roligt med, och inte dö på kuppen.
    Så hade bensin också varit olagligt.

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 19:58:45 följande:
    Man kan boffa bensinångor utan att dö så............ noll koll?

Så du försöker påstå, att man inte riskerar sitt liv.
    Intressant, och sen säga noll koll.
    Än mer intressant.
    Avfärdas som retorik, utan substans.

• Carnitas
    Anonym (Kul juh!) skrev 2014-11-14 20:20:03 följande:
    Spice är ju för fan Darwin Awards på hög nivå - låt dem hålla på.

Så du säger, en död knarkare är en bra knarkare?

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 21:29:05 följande:
    jag tror mer: är huvudet dumt får kroppen lida. 

om man nu vill knarka, använd huvudet till att legalisera det med vettiga välunderstödda argument och kampanja för det. Men konstigt nog gör inte knarkare det, de bryter mot lagen istället för att visa sitt missnöje. 

Ser du har noll, inblick i vad för argument som ges i diskussionen.
    Sen du anmanar stigmatisering, genom att använda "knarkare" nedlåtande.
    Och det finns massor av sakliga och baserat på forskning, som används som argument.

Tror du inte varit delaktig, i en sådan diskussion.
    Alternativt ser du allt som inte säger cannabis, är en dödsdrog.
    Som drogpropaganda, då är man hopplöst föråldrad och extremt naiv.
    Det kommer forskning hela tiden, som är till förtret för knarkkrigaren.
    Knarkkrigarens värsta farhåga, är att diskutera cannabis sakligt och med fakta och forskning.
    Då de har det extremt jobbigt, när de inte längre kan förlita sig på uråldriga myter om cannabis.

• Carnitas
    Anonym (nope) skrev 2014-11-14 22:35:06 följande:
    jag är inte anti cannabis eller användning av droger eller knark överhuvud taget. jag är mot de som är så desperata att de mer än gärna bryter mot lagen för att visa sin ståndpunkt. Då är man bra beroende av att knarka och fly verkligheten. 

Hela din argumentation, fallerar pga du tror alla tar droger för att för att fly verkligheten.

Bryter mot lagen gör de flesta i samhället, bara ta så enkla som fort körning, nedladdning och gå mot röd gubbe.
    Så inser man omgående, att det inte är nått unikt med cannabis och bryta mot lagen.
    Konsumera cannabis, är tveklöst ett offerslöst brott.

Vill du ta diskutera cannabisfrågan specifikt, så ta dig till en tråd som adresserar ämnet.
    Personligen har jag inget emot att diskutera frågan sakligt med fakta och forskning.
    Så vågar du ta mig till ett ställe, där vi kan göra detta?

God natt!!!

• Carnitas
    jag är inte anti cannabis eller användning av droger eller knark överhuvud taget. jag är mot de som är så desperata att de mer än gärna bryter mot lagen för att visa sin ståndpunkt. Då är man bra beroende av att knarka och fly verkligheten. 

Jag trodde du skulle vilja diskutera, ämnet sakligt, logiskt, fakta och med forskning,
    Och berätta vart du vill göra detta.
    Är grymt besviken, att du inte vågar ta diskussion.

Sen att du inte är anti, och avslutar som du gör, avslöjar dig som just anti.

• Carnitas

Har du förlorat din anonymitet, eller vad har du för anledning att inte vilja diskutera det sakligt, med fakta och med forskning?

Du verkade ju verkligen vilja diskutera med fakta och forskning som bas, för diskutera vidare.

• Carnitas
    Anonym (suck) skrev 2014-11-18 22:32:10 följande:
    Och medans folk tangentfightas här så fortsätter ungdomar skadas allvarligt av Spiceanvändning

Men i slutänden så är det trots allt deras eget val att använda droger, och det ska till mycket 'frånvarande' människor för att inte veta hur farligt Spice är eller som missar att ta del av det som händer, eller är det så att förespråkare och användare talar tyst om dessa risker?

Varför inte lägge lite energi på att förmedla till de som använder droger hur farligt det är och att dom riskerar sina liv och att det bästa är att sluta med droger.

Problemet är att många av spice rökarna, rökar cannabis först.
    Sen av vissa olika anledningar, så har man fått ögonen på sig och känner en risk för urinprover och liknande.
    Alternativt att polisen har ett gott öga till dom, för en husrannsakan eller nått liknande.

Då tar dom det naturliga valet att röka spice istället., då det är lagligt och ej spårbart i många fall.
    Dessa överdoser, hade ALDRIG skett om spice hade sålts över disk och varit reglerat.

Nu har vi kids, som blandar ihop det till en rökbar produkt, som inte fattar ett jävla skit om vad de håller på med.
    Eller har de rätta mätverktygen, i att avgöra i hur stark deras produkt är.
    Och där med, så får vi dessa överdoser.
    Folk har väldigt svårt att fatta detta, därför kommer vi kommer vi att fortsätta se folk in för massiva överdoser av syntetiska cannabinoider.

Och inbilla sig att det går effektivt förbjuda, är extremt naiva.
    Även om man lyckas förbjuda alla spice varianter, så kommer man inte klara av att analysera alla spice varianter.
    Och har en produkt ingen spårbarhet, så kommer de fortsätta att ta denna.
    Och inbilla sig folk ska sluta berusa sig, är nått som är till för Utopia(om det ens är möjligt i denna fantasivärld).
    Men bra retorik dock, även om det inte har nått med verkligheten att göra.

• Carnitas
    Anonym (x) skrev 2014-11-30 16:22:28 följande:
    Nej, det är inte narkotitapolitiken. Hur vore det om folk började ta konsekvenserna av sina val. Vill man inte sluta ta droger, skyll inte på någon annan än dig själv och ta konsekvenserna av dina val.

Folk tar redan droger, visste du om detta?
    Du väljer att blunda för orsaken, i varför man idag använder spice.
    Och det kan vi till 90% helt skylla på narkotikapolitiken, utan narkotikapolitiken så hade dom konsumerat cannabis istället.
    Som substans inte är dödande som denna syntetiska cannabinoid.
    93% av de som konsumerar spice, vill hellre ta cannabis.

Men pga NP, så tar de spice, då det är LAGLIGT(viktigt att poängtera) och icke spårbart(i många fall, inte alla, om nu du fastna på lagligt i versaler tidigare i meningen).
    Detta är simpel logik, av någon anledning, vill vissa typer av människor inte vilja förstå sambandet.
    Fast än de som röker spice säger det själva, och 93% av dom vill hellre använda cannabis.

• Carnitas
    Anonym (Kul juh!) skrev 2014-11-30 16:18:38 följande:
    Fast om man röker Cannabis - och inte får för det är olagligt - och ersätter det med Spice, som folk dör av - är man då 1.) Jääävligt dum? eller 2.) Jääävligt desperat efter en drog?

För nu är det ju Spice det handlar om här. Inte Cannabis. 

Jag är rökare. Blir rökning olagligt kommer jag knappast ersätta det med att röka horse. Men...herreguuud, det är ju röökning, bägge två?

Cannabis och dess olaglighet betyder inte att man Måste använda Spice istället. Gör man det när folk dör och blir sjuka varenda dag av det så är man Dum. Eller Desperat. Välj själv.

Är ledsen, det går inte prata spice, utan att komma in på cannabis också.
    Då dessa är tight sammankopplade.
    Då man går över från cannabis till spice, just för att det är lagligt och icke spårbart i många fall.
    Denna övergång från cannabis till spice, gör man ofta i anslutning att man fått ögonen på sig, åkt fast eller av någon anledning är påtvingad urinprov.

De som förnekar denna koppling, kommer vara hopplöst efter.
    Personligen ser jag bara större och större efterfrågan efter lagliga droger.
    Som är otestade och dess farlighet är helt okända, vi har ett antal exempel på dessa nya syntetiska och dödande droger.

Hur får du ihop nikotin med morfin, med att sluta röka och gå till heroin.
    Med att inta en naturlig cannabinoid och en syntetisk cannabinoid.
    Sen om rökning av tobak blir förbjudet, så kommer den svarta marknaden vara helt floddad med cigg.
    Precis som droger och främst cannabis är, finns i obegränsade mängder för konsument.

Sen hur svårt är det att odla tobak själv?
    Svar hur enkelt som helst.

Sen konstig retorik "måste", som det vore tvingat.
    Man gör det för man VILL.
    Det enda som är tvingat, är om man vill slippa bli lagförd eller fastna i urinprov.

Svar på tråden spice