Inlägg från: Anonym (Fusk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fusk)

Sluta röka!

Jag slutade röka för ca. 6 månader sedan. Jag rökte  min. 1 paket om dagen, och hade rökt i nästan 35 år.
    Jag förstod att det nog inte var så lätt, så jag fick recept på Champix. Efter en vecka på piller, kunnd jag inte märka något nikotinkick när jag rökte, så det verkade lite löjligt att stå där med en cigarett i handen. Efter ännu en vecka där jag fortfarande rökte lite, blev jag bukopererad. Låg på 15:de våningen och kunde helt enkelt inte transportera mig ner och utomhus. Men jag kände inget sug och har inte rökt sedan dess. 
    Jag fortsatte med Champix i några veckor till, men började till sist glömma dem, så jag slutade helt. 
    Jag har fortfarande vänner som röker och jag tycker det luktar gott och så, men har inget behov för att själv tända en cigarett.
    Det värsta är väl, att jag har gått upp 8 kg och viktstigningen verkar fortsätta...

• Anonym (Fusk)
    Anonym (.???) skrev 2015-03-01 19:41:25 följande:
    Det känns inte på samma sätt, skriver du. Men det är väl inte meningen heller? Meningens med röksubstitut är väl att man ska få en mindre nikotinkick, eller liknande för avvänjnings skull. För att beroendet säger att man måste ha NÅGOT, och då väljer man ett aningen bättre alternativ?
    Även om man säger att summan av lasterna alltid är den samma, måste ju målet trots allt vara, att bli av med beroendet - inte att ersätta det med ett annat. 
Svar på tråden Sluta röka!