Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Sluta röka!

Hej! Jag vill sluta röka för gott. Ni som slutat hur gjorde ni? Hur länge kommer suget för er. Jag har slutat några gånger tidigare och hållt upp i 3 månader två gånger. Men min man röker så det slutar alltid med att man tar en cigg eftersom det finns hemma. Jag mår dåligt av rökningen och känner att det är dags att sluta. Hur gjorde ni för att lyckas? Jag tänkte börja träna och sluta tänka på antal dagar, veckor och månader som jag hållit upp. Jag har tidigare läst boken sluta röka med Allan Care (stavning? ) Den var bra men bara för stunden.

• Svar på tråden Sluta röka!
  • Anonym (Ts)

Frågade en läkare om sådan medicin men han sa bara att jag måste sluta tillsammans med min man för att han skulle skriva ut medicinen. Jätte konstigt jag kan ju inte vara bestämma att han ska sluta. Viljan måste ju komma från honom själv. Vad duktig du är som slutade i 7 år! Jättebra kämpat!

• Anonym (Ts)

Tack för tipsen! E - cigg har jag redan och tycker inte att de hjälper alls. Det känns inte på samma sätt. Jag måste nog bli av med hela beroendet. Har även testat snus men man blir ju bara mer nikotin beroende. Jag körde cold turkey metoden sist. Men började röka efter 3 månader :(. Ska ta en vända till läkaren igen och fråga om läkemedlet. Frågade min man om han ville sluta med mig och det ville han.

Svar på tråden Sluta röka!