Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Min son vill inte kallas "hen"..

Jag tror inte på detta. Faktiskt så är det inte trovärdigt att det finns så korkade människor som har missat hur hen används, dvs som en ersättning för han/hon när man inte vet könet på någon. Tex en ofödd eller en person man inte ännu vet vem det är som en kommande nyanställd etc.

Att hen är en ersättning för "han eller hon" och används för att det går fortare att säga och skriva är EXTREMT enkelt för en normalbegåvad person att förstå.  Och att man skulle ha uppfattat det på något annat sätt tyder på att man är medvetet dum eller förståndshandikappad.

Har svårt att tro att detta har hänt på riktigt. Men har det ändå det så är det alternativen ovan som gäller och absolut ingenting att bry sig om.

• Anonym (Maja)
    NattaLind skrev 2014-11-11 11:25:50 följande:
    Många skyr begreppet pga att allt går för långt. Nu är det helt plötsligt fult att vara en man eller kvinna. Grundtanken är god men allt dras för långt. Och jag förstår vad Ida menar. Jag ser också människor som kvinna eller man, för det är ju vad vi är. Tjej eller kille. Även om det är en kille som vill vara en tjej. Helt okej, då tilltalar jag henne med just hon, henne. 

Men i dagens samhälle dras allt så jävla långt och nu är det alltså fult att vara man eller kvinna. Vi alla ÄR olika och varför är det så fult?

Som sagt, grundtanken med hen var säkert bra men idag står det för någonting annat.
    Fast du har ju helt fel. Hen står inte får något annat än en ersättning för "han eller hon".

Alla som har någon liten intelligens har koll på detta, och jobbigt korkade människor tror att det inte är ok att vara man eller kvinna. Kan ni inte bara sluta?
  • Anonym (Maja)
    NattaLind skrev 2014-11-11 11:58:38 följande:
    Eller så kan man läsa om det jag skrev igen ;) Korkad är man när man själv har brist på ord och inte kan formulera annat än sådana meningar.

Oavsett vad hen stod för från början, så är hen idag är oerhört laddat ord med många olika betydelser. Detta är inte att jag har "helt fel", utan det är så det ÄR. Ingenting som jag har bestämt (tänkt om jag hade kunnat ha sådant inflytande! :) ).

Jag personligen gillar inte ordet. Men att hen är ett laddat ord därute, det har inte jag något att göra med.
    Nej. Du är ju en av de som inte förstår vad hen betyder. Några - absolut inte "samhället" -  blir upprörda över något det inte står för. Det är inte ett laddat ord, folk som tror det har inte fattat.

Missuppfattningen om hen (medveten eller omedveten) och åsikten att det är ett laddat ord finns inte bland folk i allmänhet utan hos korkade människor, ffa på familjeliv. Resten av oss har inga problem med det.
  • Anonym (Maja)
    NattaLind skrev 2014-11-12 08:29:33 följande:
    Haha, tack för dagens skratt! 
    Kom igen nu, du förstår väl inte så långsamt som du framställer dig själv? :)

Det har blivit ett laddat ord. Punkt. Precis som feminist och andra ord och begrepp är laddade och skapar diskussioner. Spelar ingen roll vad du anser, det förändrar inte hur det faktiskt är :) Så "resten av er" kanske borde komma ikapp verkligheten ;)

Okej en gång till. Ja, visst hen är ett laddat ord för idioter. Inte för oss andra.
Svar på tråden Min son vill inte kallas "hen"..