Inlägg från: Anonym (Könslös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Könslös)

Min son vill inte kallas "hen"..

Anonym (...) skrev 2014-11-10 19:09:48 följande:

Vägrar använda ordet hen. Hittepåord. Man är en han eller en hon. Sen får man gärna göra och gilla saker som är vanligare hos andra könet men att klassificera sig som något 'mittemellan" är löjligt. Enda gången jag kan tycka det är ok att säga hen är när man vill berätta om någon men är hemlig med vilket kön personen har av någon anledning. Lättare att då skriva hen än "han/hon' men jag använder ändå hellre det sistnämnda.

Javisst. Och ordet förälder är också helt värdelöst. Det heter faktiskt mamma och pappa. Syskon är ett annat löjligt ord. Bror och syster är det som gäller. 
    Varför ska vi använda en massa andra fånigheter för. Det är viktigt att använda könsbenämning när man pratar.
    Blir ju hur konstigt som helst annars. Usch för ordet BARN. Går ju inte alls förstå vilken sort det är då.
    Hörs ju lång väg att vi försöker ta bort kön helt och hållet nuförtiden.
  • Anonym (Könslös)

Vårdnadshavare är ett annat sånt där hemskt ord som är könsneutralt. Hur ska man då veta vilken sort man ska prata med?!
    Är det en ensam man, eller en ensam kvinna. Kanske en av varje eller två av samma kön.
    Fy sjutton vad obehagligt det är när man inte VET vilket kön man pratar med. Eller ja, vilket kön den man samtalar med har menar jag förstås.
    Den här ivern att byta ut allt till könsneutrala hittepå ord kommer leda samhället i fördärvet

• Anonym (Könslös)

Bara för nöjes skull

www.aftonbladet.se/nyheter/article18087812.ab

När började vi använda ordet haschtag? Otäck nymodighet som enbart har kommit till för att kontrollera människor.

www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akademiens_ordlista/exempel_pa_strukna_ord

Fler nya ord. Det finns inget slut. Vi får nya hemska ord VARJE ÅR! Jorden kommer att gå under av blotta mängden nya svenska ord inom en snar framtid sanna mina ord.
    Utveckling är otäckt, vi borde inte ha fler ord än vad vi hade för 500 år sen! Där räckte det! Allt som kommit därefter är enbart till för att dra oss ner i fördärvet!

Svar på tråden Min son vill inte kallas "hen"..