Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Min son vill inte kallas "hen"..

Vägrar använda ordet hen. Hittepåord. Man är en han eller en hon. Sen får man gärna göra och gilla saker som är vanligare hos andra könet men att klassificera sig som något 'mittemellan" är löjligt. Enda gången jag kan tycka det är ok att säga hen är när man vill berätta om någon men är hemlig med vilket kön personen har av någon anledning. Lättare att då skriva hen än "han/hon' men jag använder ändå hellre det sistnämnda.

• Anonym (...)

Det är -och ska förbli- ok att säga han och hon. Denna jävla jämställdhetsdebatt har gått för långt.

Anonym (Förvirrad) skrev 2014-11-10 19:23:22 följande:

Jag tycker det har varit oklart om det är meningen att alla ska börja säga hen eller bara de som vill och/eller känner för det. Jag har åtminstone inte hört något om förbud att säga han eller hon. Så jag antar att det är Ok även fortsättningsvis?

• Anonym (...)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-10 20:05:18 följande:
    Är det någon som har påstått att det inte är ok?
    Nej, men trådstartaren avslutar sin mening i #6 med att fråga.
  • Anonym (...)
    Anonym (hmm) skrev 2014-11-10 20:24:51 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/74274435-styvsonen-vagrar-kla-sig-i-rosa-vad-ska-jag-gora

Tröttnar du aldrig på att hitta på konstiga trådar om konstiga och osanna saker? Varför denna tvångsmässiga vilja att smutskasta feminismen?

Hur kan du vara säker på att det är samma TS? Om det är som så att hon trollar så förvånar det mig inte dock, många trolltrådar på FL nu.
  • Anonym (...)

jag uppfattade det som att lärarna Här inte ville säga han eller hon utan hen för att inte göra skillnad på könen.. då är de löjligt...

Dixie skrev 2014-11-10 21:42:36 följande:

Men du har ju helt missuppfattat hen, det är ett ord som används när du inte vet könet - inte för att göra folk könslösa!

• Anonym (...)
    Fiona M skrev 2014-11-10 23:00:47 följande:
    på vilka skolor görs det? /lärare
    Förhoppningsvis inte någonstans. Uppfattade det som att lärarna på ts:s sons skola gjorde det men det var missuppfattning. Verkar som att lärarna säger "hen" om varann, verkar jävligt märkligt med tanke på att "hen" ska användas åt någon som man inte vet könet på, inte säga de bara för att man inte vill "klassificera" någon.
Svar på tråden Min son vill inte kallas "hen"..