Inlägg från: Pentagram |Visa alla inlägg
  • Pentagram

Störs du av offentlig amning?

Jag förstår ärligt talat inte vad det är jag förväntas störa mig på med kvinnor som ammar, det är ju inte som att de för oväsen eller kräver min ständiga uppmärksamhet när jag försöker ta det lugnt...

• Pentagram
    Utlandssvensk skrev 2014-11-10 11:50:07 följande:
    Sâ vad är egentligen "problemet" med amning i Sverige? Är det någon slags prydhet? Även fast man inte är särskilt pryd pâ andra områden ju?
    Från tidigare diskussioner där folk motiverat sitt ställningstagande tycks det ärligt talat handla om att bröst skall vara snygga och sexiga för män. Alldagliga bröst som inte piffas upp bakom tajta tröjor, push-up e d utan bara fungerar som matgivande verktyg för lika alldagliga mammor är inte tillräckligt attraktiva för att få synas och förstör illusionen om de perfekta brösten...
  • Pentagram
    HäckHäxan skrev 2014-11-10 12:36:49 följande:

Hmm vet inte hur jag skall rösta, jag störs ju inte av ammandet, men av rapandet och ev spya då :-/

Jag erkänner att jag stör mig betydligt mindre på rapande bebisar som spyr en liten fläck på mammas tröja än på fullvuxna personer som rapar och spyr ute på stan...
Svar på tråden Störs du av offentlig amning?