Störs du av offentlig amning?
Nej. Precis som jag inte stör mig på någon alls som äter. Alla äter, vad är problemet?
Däremot stör jag mig på de grisar som snyter sig vid bordet, smackar, slafsar, rapar etc ute på resturang. Blä!
Nej. Precis som jag inte stör mig på någon alls som äter. Alla äter, vad är problemet?
Däremot stör jag mig på de grisar som snyter sig vid bordet, smackar, slafsar, rapar etc ute på resturang. Blä!
Jag har ammat överallt nästan tror jag. För mig har det varit viktigt att amningenär helt fri och inte styrd till varannan- var tredje timmme. Med en strulig amning i bagaget med första barnet insåg jag att barnet behövde erbjudas bröstet ofta för att helamning skulle fubgera. Vad andra anser om en liten bebis som äter offentligt struntar jag i.
I fredags såg jag en nybliven mamma amma på restaurang och blir utskälld av kvinna ca 50 år för att hon ammade offentligt. "Gå till ett eget rum istället för att sitta här inför alla!" och då var mamman ändå diskret.
Detta var i Stockholm.
För mig är det obegripligt hur man kan störa sig på amning. Jag förstår verkligen ingenting.